• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2

صدا و سیما سکان‌دار فرهنگ یا تماشاگر آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 223274
  • 19 شهریور 1403 - 12:44
صدا و سیما سکان‌دار فرهنگ یا تماشاگر آسیب‌های اجتماعی
صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، نقش بسزایی در شکل‌دهی افکار عمومی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های جامعه ایفا می‌کند این رسانه با نفوذ گسترده‌ای که در میان اقشار مختلف جامعه دارد، می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی نقش مؤثری ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، نقش بسزایی در شکل‌دهی افکار عمومی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های جامعه ایفا می‌کند. این رسانه با نفوذ گسترده‌ای که در میان اقشار مختلف جامعه دارد، می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی نقش مؤثری ایفا کند.

وابستگی بودجه‌ای، مانعی برای پاسخگویی صدا و سیما استان

اکرم سماوات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه بودجه فرهنگی صدا و سیما از استان تأمین نمی‌شود و بودجه صدا و سیما از ستاد تهران تامین می‌شود، اظهار کرد: اگر بودجه‌ای از استان به صدا و سیمای همدان تزریق می‌شد می‌توانستیم مبلغ بودجه دریافتی را اعلام کنیم و بگوییم صرف چه کارهایی شده‌است.

وی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه صدا و سیما یک موسسه فرهنگی زیر مجموعه مقام معظم رهبری است و با توجه به اینکه بودجه‌ای از همدان دریافت نمی‌کنیم به خود ستاد پاسخگو هستیم، گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی مانند حجاب و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دستورالعمل سازمانی داریم که به این مقوله‌ها در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بپردازیم.

بودجه از تهران، پاسخگویی برای ستاد

معاون برنامه‌ریزی صدا و سیما با اشاره به اینکه در مورد موضوعات مهم کشور و استان مانند حجاب و عفاف و آسیب خودکشی، مواد مخدر و سقط جنین برنامه‌سازی انجام شده است، عنوان کرد: موضوعاتی که به عنوان آسیب استان در شورای تأمین مطرح می‌شود را موظف هستیم در خصوص آن موضوع برنامه‌سازی انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی صدا و سیما تولید برنامه است، تصریح کرد: باید به روش نظر بعد از تولید برنامه باید اثرگذاری برنامه سنجیده شود که متاسفانه در استان همدان این اقدام انجام نشده‌است.

جزیره‌ای در دریای رسانه‌ای با بودجه‌ای نامشخص

سماوات مطرح کرد: با توجه به دستورالعمل سازمانی در سال جاری مبنی بر اثر‌سنجی محتواهای ارائه شده در جامعه روال کار بر این صورت است که قبل از شروع برنامه از مردم نظرسنجی گرفته می‌شود تا میزان آگاهی مخاطبین چقدر است و بعد از اجرای برنامه سه‌ماهه یا شش ماهه نظرسنجی مجدد انجام و میزان تغییرات دیدگاه مردم به صورت علمی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حد حرف اگر بگوییم ارگان‌های دولتی بودجه فرهنگی دارند کاری نکرده‌اند کسی نمی‌تواند آن را ثابت کند و شما نمی‌توانید ثابت کنید آن اتفاق افتاده یا نیوفتاده! ادامه داد: وقتی دستورالعملی برای برنامه‌سازی به صدا و سیما اعلام می‌شود از کارشناسان مربوطه در برنامه استفاده می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی صدا و سیما همدان با اشاره با اینکه برنامه اختصاصی آسیب‌های اجتماعی هفته‌ای یکبار در صدا با عنوان «زیر پوست شهر» و در سیما با عنوان «اینجا بن بست نیست» با حضور کارشناسان در حال اجرا می‌باشد، عنوان کرد: برنامه اختصاصی حجاب و عفاف با عنوان «گوهر شاد» در صدا در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: با موضوعات مختلف موشن‌هایی تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ به گفته کارشناسان در حالی که آسیب‌های اجتماعی در استان همدان به معضلی جدی تبدیل شده، صدا و سیمای این استان باید  بر نیازهای محلی و تولید برنامه‌های اثربخش، بیشتر تمرکز کند.

انتهای خبر/حا

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

12 − یازده =