• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
استاد دانشگاه تأکید کرد:

لزوم تبیین حجاب برای نوجوانان

  • کد خبر : 222699
  • 10 شهریور 1403 - 10:02
لزوم تبیین حجاب برای نوجوانان
استاد دانشگاه با بیان اینکه باید مسئله اصلی و دلایل حفظ حجاب به نوجوانان آموزش داده شود، گفت: باید به دخترانمان آموزش دهیم دلیلی ندارد بخاطر بار و فشار روانی جامعه همرنگ جامعه شوند و در اینجا مهارت نه گفتن نسبت به خواسته‌های غیر منطقی افراد کمک می‌کند که از آسیب زندگی حال و آینده آن‌ها پیشگیری کنیم.

عطیه ستوده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه سنین نوجوانی و جوانی بسیار سنین حساسی محسوب می‌شود، گفت: شرایط جامعه، محیط‌های خانوادگی و محیط‌ دوستان بر نوع تفکر نوجوانان تاثیرگذار می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه دیده‌ایم که فرد می‌گوید اگر من تنها باشم تمام دستورات الهی را رعایت می‌کنم اما در جمع دوستان و فامیل نمی‌توانم حجابم را رعایت کنم، افزود: طبیعی است که در این سن کوچک‌ترین رفتار دلسرد کننده‌ای موجب می‌شود فرد اعتماد به‌نفس داشتن حجاب را از دست می‌دهد.

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر فرد از سنین کودکی آموزش «نه» گفتن را دیده باشد راحت‌تر با رفتارهای متفاوت افراد اطراف خود کنار می‌آید و بر عقیده خود استوار می‌ماند.

ستوده با بیان اینکه بسیاری از افراد در فامیل یا دوستان به فرزند ما که حجاب دارد می‌گویند چه نیازی هست اینقدر خودت را بپوشانی، گفت: اگر آموزش منطقی در خصوص حجاب به فرزند خود داده باشیم قطعا توان دفاع از عمل خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی بعضی از آقایان واکنش عجیبی نسبت به رعایت حجاب خانم‌ها دارند، گفت: این‌چنین موارد در جامعه ما غیرقابل قبول است و با همه این تفاسیر باید قبول کرد که همه افراد ظرفیت یکسانی ندارند و ممکن است فردی که مورد این همه فشار از سوی اجتماع و فامیل قرار گرفته، توان نداشته باشد و به مرور از حجاب فاصله بگیرد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه باید یاد بگیریم در برابر خواسته غیر منطقی و دور از عقل بایستیم، تصریح کرد: بسیاری از خواسته‌های افراد جامعه می‌تواند ما را درگیر مسائلی کند که به نفع ما نیست در نتیجه نباید همرنگ جماعتی شویم که مسیر را اشتباه می‌رود.

ستوده در پایان خاطرنشان کرد: باید به دخترانمان آموزش دهیم دلیلی ندارد بخاطر بار و فشار روانی جامعه همرنگ جامعه شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

نه + هفت =