• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
نماینده ولی فقیه در همدان:

تقوا، شاخص اصلی مدیر اسلامی است

  • کد خبر : 222684
  • 09 شهریور 1403 - 15:00
تقوا، شاخص اصلی مدیر اسلامی است
نماینده ولی فقیه در همدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با تاکید بر اهمیت تقوا در بین کارگزاران نظام، بر ضرورت تشکیل حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله شعبانی موثقی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با تبیین مفهوم تقوا در حوزه مدیریت اسلامی، بر ضرورت تشکیل حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تقوا در بین کارگزاران جمهوری اسلامی به معنای مدیر اسلامی شدن است، تصریح کرد: صرف مسلمان بودن فرد، او را به یک مدیر اسلامی تبدیل نمی‌کند، بلکه شاخصه اصلی یک مدیر اسلامی، جهت‌گیری دینی اوست.

امام جمعه همدان با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه برای مکارم اخلاق مبعوث شده است، افزود: این بدان معنا نیست که تنها باید به اخلاق فردی پرداخت و از سیاست فاصله گرفت، بلکه بدون تشکیل حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی، اخلاق فردی نیز اصلاح نخواهد شد.

آیت‌الله شعبانی موثقی با تاکید بر تشکیل حکومت دینی به عنوان اولین اقدام پیامبر (ص) پس از ورود به مدینه، گفت: پیامبر (ص) حاکمیتی را تشکیل دادند که محور آن بر مدیریت و توافق جمعی بود و این موضوع در توافق‌نامه‌ای که با حضور مسلمانان و حتی یهودیان منعقد شد، به وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به دنبال ایجاد جامعه‌ای قانونمند بودند، افزود: ایشان فرمودند کسی که شهوت‌پرست و قدرت‌طلب است اگر به مسئولیتی برسد، منافع و منابع جامعه اسلامی را نابود می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم انتخاب افرادی شایسته و متعهد برای مسئولیت‌ها، گفت: کسانی باید مسئول شوند که به معنای واقعی کلمه اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند، درد مردم را درد خود بدانند و عدالت‌محور باشند.

آیت‌الله شعبانی موثقی با اشاره به اصل سیاسی پیامبر (ص) مبنی بر شنیدن صدای مردم، تصریح کرد: مسئولان باید به مطالبات مردم گوش دهند و با منتقدان با رویکردی منطقی برخورد کنند. وی همچنین از مردم خواست تا در برخورد با مسئولان، انصاف را رعایت کرده و علاوه بر بیان انتقادات، از تلاش‌ها و خدمات آن‌ها نیز قدردانی کنند.

در پایان خطبه‌ها، امام جمعه همدان از زحمات مردم، موکب‌داران، خادمان و نیروهای انتظامی و همچنین مردم عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی کرد.

 

انتهای خبر/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

10 + یک =