• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

بهره‌برداری ۹۹ طرح کشاورزی در هفته دولت

  • کد خبر : 222598
  • 06 شهریور 1403 - 21:20
بهره‌برداری ۹۹ طرح کشاورزی در هفته دولت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در هفته دولت ۹۹ پروژه به ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، رضا بهراملو در آئین افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای استان همدان با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی در استان در هفته دولت ۹۹ پروژه به ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: صد میلیارد تومان از این اعتبار در قالب تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که ۸۰ درصد آن توسط بانک کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این تعداد طرح یک هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، تأکید کرد: عمده پروژه‌های آماده بهره برداری بخش کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک، سیستم آبیاری نوین، بندها و استخرها است،

بهراملو ادامه داد: باغبانی و گلخانه رتبه دوم را دارند که ۱۷ پروژه مربوط به باغبانی و گلخانه، ۱۷ پروژه در بخش شیلات و آبزی پروری و منابع طبیعی و آبخیز داری ۱۱ پروژه، صنایع تبدیلی ۶ پروژه و دام و طیور ۶ پروژه و امور عشایری ۶ پروژه، تعاونی روستایی ۵ پروژه، شهرک‌های کشاورزی ۴ پروژه امور اراضی ۲ پروژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد: تعداد پروژه‌ها به تفکیک شهرستان ملایر ۱۹ پروژه، کبودرآهنگ با ۱۷ پروژه، نهاوند ۱۱ پروژه، تویسرکان ۱۰ پروژه، همدان ۹ مورد، بهار ۹ پروژه، اسدآباد ۸ پروژه، رزن ۶ پروژه، درگزین و فامنین هر کدام ۵ پروژه است.

وی با تأکید بر بحران آب استان همدان با بیان اینکه اجرای الگوی کشت نیاز استان در کنترل بحران بود، عنوان کرد: در این راستا همدان پایلوت اجرای طرح الگوی کشت شد که یکی از این آیتم‌های بهره‌وری و الگوی کشت و ایجاد گلخانه ها است.

بهراملو با بیان اینکه در طی ۲۰ سال گذشته ۲۰۲ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده بود، مطرح کرد: در طی ۲ سال گذشته ۳۰۹ هکتار زمین تغییر کاربری و آماده اجرا شده که ۷۰ هکتار گلخانه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با ۶۱ درصد تسهیلات در بخش کشاورزی به گلخانه اختصاص داده شد که نشان از در اولویت بودن این حوزه است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۸ پروانه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۴ و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۹ پروانه صادر شده که ۷۰ مورد به بهره‌برداری رسیده و مابقی در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: میانگین سالانه اجرا شده گلخانه‌ها ۱۰.۸ هکتار و میانگین اجرای دوساله ۳۳ هکتار است که ۳۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

5 × 3 =