• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
استاندار همدان تاکید کرد:

احیای ۳۰۵ واحد تولیدی در حوزه اقتصادی

  • کد خبر : 222590
  • 06 شهریور 1403 - 21:12
احیای ۳۰۵ واحد تولیدی در حوزه اقتصادی
استاندار همدان با تأکید بر اقدامات زیرساختی گفت: ۳۰۵ واحد در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی احیا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین افتتاح شرکت آریا توسعه ماندگار نوین اظهار کرد: در سه سال اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری آن چه که مدنظر استان بود با یک نقشه راه کار را شروع کردیم و تلاش شد که در زمینه‌های مختلف اجرا داشته‌ باشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد استان در بخش کشاورزی بوده که با توجه به بحران آب بایستی این حوزه ساماندهی می‌شد، گفت: تلاش کردیم که استفاده بهینه از آب را و بهره‌وری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به دنبال رعایت الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه ای و کشت کم آب‌بر بودیم، مطرح کرد: جهاد کشاورزی همدان نقشه راه ۲۵ ساله را طراحی کرده است که بر اساس آن مشخص می‌شود در این مدت زمان چه محصولاتی بکاریم که آب و منابع زیر زمینی آسیب نبیند و بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی در حوزه گلخانه و دام و طیور برنامه دارد، تأکید کرد: در حوزه دام و طیور هر دوره ۴۵ روزه یک میلیون و ۳۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت می‌گرفت که با پیگیری امروز به چهار و نیم میلیون قطعه افزایش یافته است.

*صادرات ۵۰ تن مرغ از همدان

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه میزان مصرف استان بین فصول مختلف متفاوت است که بین ۸۰ تا ۱۲۰ تن در روز است، ابراز کرد: مازاد تولید را در اختیار استان‌های دیگر قرار می‌دهیم که اخیراً ۵۰ تن در روز صادرات داریم که قابل افزایش است‌ که این اقدامات موجب شده قیمت گوشت مرغ یک و نیم سال گذشته در همدان ثابت بماند.

وی با تأکید بر اقدامات زیرساختی گفت: ۳۰۵ واحد در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و … احیا شده‌اند و در حوزه توسعه شرکت‌های صنعتی سه، چهار و شهرستان‌ها، توجه به رویکرد سلامت محور، سازگار با محیط زیست، تقویت زیر ساخت های حوزه گردشگری، توسعه راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن در دستور کار است که همه در سایه تعاون، تعامل و همکاری رخ داده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سه سال گذشته در یک جبهه باید تلاش می‌کردیم اهداف و برنامه‌ها پیش برود و در جبهه دیگر باید سیستم چک و خنثی فعال می‌کردیم چرا که در صحنه میدان مین قرار داشتیم و تخریب‌چی‌ها باید مین‌های میدان را خنثی می‌کردند، ابراز کرد: در چند ماه اخیر میدان مین نداریم و تعاون و همکاری بین نمایندگان مجلس وجود دارد و تمام تلاش ما در راستای توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه در دولت وفاق ملی شکل گرفته است و رئیس‌جمهور هوشمندانه وزرا را انتخاب و معرفی کردند، افزود: این میزان حمایت و پشتیبانی مجلس از دولت بی‌سابقه است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه باید صنایع جانبی و فناوری را در کشور خود رونق دهیم و مواد اولیه را خام‌فروشی نکنیم، گفت: مراودات اقتصادی است که ظرفیت کشورها، ثبات امنیتی و اشتغال و تولید را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت هزار و ۹۲ پروژه را افتتاح و بهره‌برداری می‌کنیم که تعداد ۱۲۲ پروژه کلنگ‌زنی است که تأمین اعتبار شده و غالباً در بخش خصوصی است و ۹۷۰ پروژه افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

محمد حسین احمدی سهام دار و مدیر شرکت «آتمن» هم در این ادامه با بیان اینکه این شرکت یکی از شرکت مجموعه ویسپار است به تازگی تأسیس شده‌است، اظهار کرد: مجموعه ویسپار با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور رویکرد صادرات محور دارد.

وی با بیان اینکه شرکت آتمن با شناسایی بازار کار خود را شروع کرده‌است، گفت: در فاز تولید به دنبال افزایش ارزش‌افزوده است.

سهام دار و مدیر شرکت «آتمن» با تأکید بر اینکه هدف این شرکت فرآوری بر روی مواد خام است تا از خام فروشی جلوگیری کند، ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم برای رشد جامعه و کشور قدمی برداریم.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

یک × سه =