• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

موکب شهید مصطفوی، نگین خدمت‌رسانی به زوار اربعین

  • کد خبر : 222114
  • 31 مرداد 1403 - 8:24
موکب شهید مصطفوی، نگین خدمت‌رسانی به زوار اربعین
موکب شهید سید میلاد مصطفوی یکی از موکب‌های شهرستان بهار است‌ که زائران حسینی آرامش خاصی در این موکب دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ موکب شهید سید میلاد مصطفوی در حوزه علمیه آیت‌الله بهاری شهرستان بهار یکی از موکب‌های شهرستان بهار است‌که مورد استقبال و رضایت زائران حسینی قرار گرفته است.

این موکب جزو موکب‌های ساماندهی شده ۱۴ گانه شهرستان بهار در ستاد اربعین شهرستان بهار نیست، چرا که در آخرین روزها تصمیم به برپایی آن گرفته شد.

خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان در این موکب حاضر شد تا از خدمات این موکب گزارشی تهیه کند.

فضای موکب به‌جهت واقع شدن در محل حوزه علمیه برادران آیت‌الله بهاری شهرستان بهار، در فاصله ۵۰۰ متری به‌سمت داخل شهر بهار از مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

ساختمان حوزه علمیه آیت‌الله بهاری دارای فضای مناسبی برای پذیرایی از زائران و اسکان آنان است.

زائرانی که برای توقف و استراحت به این مکان آمدند از فضاسازی و ارائه خدمات این موکب بسیار رضایت دارند.

یکی از زائران که از خراسان رضوی به‌ کربلا مشرف شده و درحال بازگشت به‌ دیار خود بود گفت: اولین‌بار است‌‌که به‌ کربلا مشرف شدم و در طول مسیر رفت و برگشت، چنین موکبی که از همه‌ لحاظ آسایش زائران را به‌بهترین نحو فراهم سازد ندیدم.

 

وی گفت: فضای موکب بسیار خوب و لزوم اهمیت به بُعد فرهنگی و اجتماعی هم قابل توجه است.

زائر دیگری که از پایتخت در حال تشرف به‌ کربلا بود گفت: با حضور در این موکب از فضای آن بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و از خادمان موکب و حوزه تشکر می‌کنم، چرا که در طول مسیر بهترین موکبی بود که دیدم.

حجت‌الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: سال اولی است‌که با تلفیق موکب شهید سید میلاد مصطفوی و موکب حوزه علمیه، فضای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به این‌ نحو فراهم شده است.

زارعی در تشریح خدمات موکب گفت: روزانه تدارک یک‌ هزار و ۵۰۰ غذا در سه وعده غذایی، پذیرایی از زائران انجام می‌شود.

وی گفت: در این محل برای استراحت زائران، هرشب برای اسکان ۴۰۰ زائر آقا و خانم، آماده میزبانی هستیم.

 

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری از توجه به پیوست فرهنگی در موکب اشاره کرد و گفت: در اینجا سعی کردیم که در ترویج فرهنگ شهدا، غرفه‌هایی را برای بازدید زائران فراهم کنیم که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

زارعی اذعان کرد: بسیاری از زائران در گفتگو با مسئولان موکب از خدمات بسیار راضی بوده و برای حضور مجدد در این مکان درهنگام بازگشت از زیارت و یا حضور در سال آینده اظهار اشتیاق می‌کنند.

وجود محل مناسب برای پارک خودروها، ساختمان جدید و خوب حوزه، پذیرایی همه جانبه خادمان از زائران حسینی، استقرار غرفه‌های فرهنگی و اسکان زائران برای استراحت در مکانی مناسب، از مواردی بود که زائران از آن اظهار رضایت و خرسندی کردند.

نام شهید سید میلاد مصطفوی حسّ و حال خاصی را به فضای موکب بخشیده و تمثال شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا در ورودی آن، زائران را تحت تأثیر قرار داده است.

لازم به ذکر است ۱۴ موکب دیگر مستقر در شهرستان بهار همگی شرایط مشابهی را از لحاظ تلاش برای خدمت به‌ زائران و رضایت‌مندی زائران اربعین حسینی دارند.

 

موکب‌هایی که مردم با تمام توان و اشتیاق خود برای خدمت به زائران حضرت اباعبدالله‌ الحسین علیه‌السلام خالصانه در آن حضور دارند و بی‌وقفه در تلاش هستند.

نام شهرستان بهار با وجود ۱۵ موکب و ایستگاه‌های متعدد صلواتی در مسیر زوّار و سه موکب در کشور عراق در خدمت‌رسانی به‌ زائران امام حسین علیه‌السلام و افتخار به خادمی ایشان می‌درخشد.

 

خدمت‌رسانی به زائران، موجب می‌شود تا زائران و مسافران برای مسافرت به استان همدان و شهرستان بهار در ایام مسافرتی غیر از اربعین هم ترغیب شوند.

قدم نهادن در راه حسین علیه‌السلام با خدمت‌رسانی به‌زائران ایشان در کنار اجر بزرگ و غیرقابل تصور معنوی و اخروی آن، نتایج دنیوی هم دارد که خاطره خوبی از نام شهرستان بهار و استان همدان را در ذهن مسافران به‌ یادگار گذاشته و باعث رونق صنعت گردشگری نیز می‌شود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222114
  • دیدگاه‌ها برای موکب شهید مصطفوی، نگین خدمت‌رسانی به زوار اربعین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.