• امروز : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
4
«عصرهمدان» گزارش می‌دهد؛

سنگ‌تمام خادمان همدانی برای زائران سیدالشهدا(ع)

  • کد خبر : 221930
  • 28 مرداد 1403 - 8:15
سنگ‌تمام خادمان همدانی برای زائران سیدالشهدا(ع)
بیش از ۱۰۰ هزار خادم همدانی با آنکه قلب‌هایشان به سوی کربلا و بین‌الحرمین پَر می‌کشد، اما خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را در اولویت خود قرار داده و خدمت به زائران را کم‌تر از زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» تنها یک هفته تا روز اربعین حسینی باقی مانده است و همچنان عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به هر طریقی که شده است خود را به کربلا می‌رسانند.

استان همدان یکی از محورهای اصلی عبور بیش از ۶ هزار زائر اربعین است و مردم ۱۸ استان برای زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام از همدان عبور می‌کنند.

همین موضوع باعث شده تا مردم دارالمؤمنین همدان در این ایام پذیرای زائران باشند و اگرچه از زیارت اربعین جامانده‌اند اما با تمام توان خود به زائران خدمت‌رسانی کنند.

خدمت‌رسانی بیش‌از ۱۰۰ هزار خادم همدانی به زائران اربعین

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین از ۲۰ مردادماه در همدان آغاز شده است، گفت: در استان همدان ۱۷۰ موکب پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

سیدرضا موسوی با بیان اینکه موکب‌ها تا چندروز پس از روز اربعین، یعنی ۱۰ شهریورماه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: صبحانه، ناهار و شام در موکب‌ها پخش می‌شود و زائران می‌توانند در این موکب‌ها استراحت کنند‌.

وی ادامه داد: توجه به آموزش مسائل فرهنگی و مهدویت و اقامه نماز جماعت از موضوعات مهم و مدنظر است و در موکب‌ها برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان با بیان اینکه در موکب‌های استان همدان خدماتی همچون خیاطی، آرایشگاه، امداد خودرو و حمام در نظر گرفته شده است، گفت: تعداد ۲۶ موکب نیز توسط همدانی‌ها در کشور عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسوی با تأکید به اینکه همه هزینه‌های موکب‌ها مردمی است، تصریح کرد: حتی یک ریال هم هزینه هم توسط دولت به موکب‌ها داده نشده است و هزینه‌ها نذورات مردم است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار خادم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: خدمت‌رسانی به زائران حسینی افتخار بزرگی است و خوشبختانه خدمات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان در پایان با بیان اینکه سامانه امداد زائر با شماره ۳۱۳۸_۰۸۱ پاسخگوی مشکلات زائران است، گفت: زائران می‌توانند قبل از ورود به همدان با سامانه ۳۱۳۱_۰۸۱ نیز تماس بگیرند تا اطلاعات موکب‌‌ها و نحوه خدمت‌رسانی را دریافت کنند.

در ادامه راهی یکی از موکب‌ها در مریانج همدان شدیم و با تعدادی از خادمان این موکب به گفتگو پرداختیم.

همه‌چیز در این موکب آماده بود تا بهترین پذیرایی از زائران انجام شود، از فضای مختص استراحت آقایان و بانوان گرفته تا سالن غذاخوری و غرفه خدمات همچون هلال احمر، خیاطی و فنی مهیا شده و خیل زائران رو به افزایش بود.

در آشپزخانه چند نفر از خادمان مشغول شستن سبزی بودند، چند نفر نان بسته‌بندی می‌کردند و چند نفر دیگر نیز ترشی‌ها را داخل ظروف پذیرایی می‌گذاشتند، همه ذکر و صلوات بر لب داشتند و با عشقی خاص کارها را پیش می‌بردند تا از زائران پذیرایی کنند.

خدمت به زائران امام حسین(ع)، کم‌تر از زیارت نیست

یکی از خادمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه امسال اولین بار است به عنوان خادم در این موکب فعالیت می‌کند، گفت: هدف ما برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام این است که این زائران در مسیر زیارت با سختی مواجه نشوند و به سلامتی به کربلا بروند.

خانم غلامی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مزد خدمت‌رسانی به زائران را می‌دهد، افزود: ما نتوانستیم به زیارت امام حسین علیه‌السلام برویم اما خدمت به زائران سیدالشهدا علیه‌السلام، کم‌تر از زیارت نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) همه کسانی که در روح و قلبشان برای کربلا می‌تپد اما شرایط رفتن به زیارت را ندارند را می‌بیند.

افتخار می‌کنیم خادم، زائران سیدالشهدا(ع) هستیم

یکی دیگر از خادمان این موکب با بیان اینکه به دلیل آنکه شرایط حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نداشته است بسیار ناراحت بود، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتم تا به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کنم و در زیارت آن‌ها سهیم باشم.

وی با اشاره به اینکه هدف دوم از خدمت به زائران، از بین بردن منیت در وجودش است، افزود: خدمت کردن به زائران و کمک کردن به دیگران موجب می‌شود غرور انسان از بین برود و این‌گونه روح و جسم از آلودگی‌های دنیوی پاک می‌شود.


این خادم همدانی عنوان کرد: امیدوارم همه آن‌هایی که آرزو دارند به کربلا بروند هرچه زودتر آرزوهایشان برآورده شود و ضریح امام حسین‌(ع) و حضرت ابالفضل‌العباس(ع) را از نزدیک ببینند.

وی در پایان گفت: در این موکب سه وعده صبحانه، ناهار و شام بین زائران پخش می‌شود و همه ما خادمان افتخار می‌کنیم که پذیرای زوار سیدالشهدا علیه‌السلام هستیم.

سنگ‌تمام خادمان همدانی برای زائران سیدالشهدا(ع)

همدانی‌ها در شهرستان‌های بهار، نهاوند، قهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، فامنین، اسدآباد، ملایر، رزن و همدان درحال خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) هستند و به گفته رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان، موکب‌ها تا ۱۰ شهریورماه پذیرای زوار امام حسین علیه‌السلام خواهند بود.

خادمان همدانی با آنکه قلب‌هایشان به سوی کربلا و بین‌الحرمین پَر می‌کشد، اما خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را در اولویت خود قرار داده و به خدمت به زائران را کم‌تر از زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام نمی‌دانند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

5 × 5 =