• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
2
کارشناس مسائل مذهبی:

حجاب استایل در راستای موازین مذهبی نیست

  • کد خبر : 221794
  • 24 مرداد 1403 - 10:29
حجاب استایل در راستای موازین مذهبی نیست
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حجاب استایل، فتنه‌ای عمیق‌تر از بی‌حجابی است، گفت: رنگ و پارچه‌های خاص در کنار آرایش‌های غلیظ به نوع پوشش حجاب استایل‌ها اضافه و به نام تبلیغ حجاب وارد عرصه شده است که این حتی از بدحجابی و بی‌حجابی هم بدتر است.

حجت‌الاسلام مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با اشاره به اینکه اساسا فلسفه وجودی حجاب برای حفظ حریم، حیا و عفاف است تا روابط بین زن و مرد را تنظیم کند، گفت: مدتی هست که شاهد حجاب استایل در جامعه هستیم و در واقع یک نوع پوششی است که در غالب حجاب و در کنار حجاب اسلامی از آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پدیده حجاب استایل برگرفته از کشورهای اسلامی مثل ترکیه و اندونزی است، افزود: این موضوع در کشور ما نیز رواج پیدا کرده و دلبستگان حجاب و عفاف مسیری پیدا کردند تا از طریق آن افرادی را جذب حجاب کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: زمانی شباهتی بود که افراد محجبه، زیبایی و جذابیت ندارند، در اینجا بحثی که مطرح می‌شود آن است که در اصل جذابیت با حجاب در تناقض است.

عسگری با اشاره به اینکه حجاب استایل‌ها معتقدند همین که مو و بدن دیده نشود، حجاب رعایت شده است، گفت: در واقع رنگ و پارچه‌های خاص در کنار آرایش‌های غلیظ به نوع پوشش آن‌ها اضافه و به نام تبلیغ حجاب وارد عرصه شده است که این حتی از بدحجابی و بی‌حجابی هم بدتر است.

وی با بیان اینکه به مرور زمان حجاب استایل تبدیل به ابزار تجاری و مالی شد و افرادی آمدند تا به بهانه حجاب استایل لباس و آرایش خود را به جامعه دینی عرضه کنند، تصریح کرد: افرادی که به راحتی زیر بار این نوع پوشش نمی‌رفتند با دیدن حجاب استایل جذب آن شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: عملا حجاب استایل، فتنه‌ای عمیق‌تر از بی‌حجابی است و عده‌ای موازین شرع و انسانی را کنار گذاشتند لذا بسیار بیشتر از بدحجابی و بد پوششی به حجاب ضربه می‌زند چراکه هدف آن جوامع دینی است.

عسگری در پایان با بیان اینکه تبلیغات فضای مجازی هم در راستای حجاب استایل پیش می‌رود و حالا تبدیل به یکی از نیازهای خانواده‌های مذهبی شده است، گفت: این درحال است که حجاب استایل را نمی‌توان حجابی دانست که در راستای موازین مذهبی باشد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221794
  • دیدگاه‌ها برای حجاب استایل در راستای موازین مذهبی نیست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.