• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1

استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا

  • کد خبر : 221766
  • 23 مرداد 1403 - 13:22
استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا
شورای شهر همدان در دوره ششم در حالی سال پایانی کار خود را سپری می‌کند که بعضی از اعضای آن با انتقاد جدی از کارنامه و عملکرد سید مسعود حسینی شهردار، استیضاح وی را کلید زده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از ایرنا؛ این روزها پیگیری برخی اعضای شورا برای استیضاح شهردار همدان به موضوع داغ حوزه مدیریت شهری همدان تبدیل شده است، موضوعی که به نظر می رسد در آینده نزدیک تکلیف آن مشخص شود.

هر چند در دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان بارها بحث استیضاح شهردار مطرح شد اما هر بار، قدرت مخالفان بر موافقان این موضوع چربید و در مقام عمل این کار به سرانجام نرسید.

با گذشت چندباره طرح استیضاح شهردار که تاکنون در حد حرف باقی مانده است، این بار پرونده استیضاح او با امضای تنی چند از اعضای شورا اعلام وصول شده تا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

اوایل مردادماه جاری بود که سید مسعود حسینی برای پاسخگویی به پنج سؤال طرح شده توسط اعضای شورا اسلامی شهر همدان در صحن علنی حضور یافت.

نخستین سؤال این بود که چرا شهردار همدان در راستای انجام وظایف خود تعامل سازنده با دستگاه‌های دولتی و سایر مراجع برای جذب منابع، حل مشکلات، افزایش رضایت‌مندی مردم نداشته است که موجب تزلزل جایگاه مدیریت شهری شده است.

مشکلات موجود در جذب سرمایه، نقص پل‌های عابر پیاده و تعمیر امکانات و نیز وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز شهری همدان از دیگر سوال‌های مطرح شده از شهردار همدان بود.

اما پاسخ هایی که حسینی شهردار همدان به اعضای پارلمان شهری داد ظاهرا قانع کننده نبود و از این رو برخی اعضا این بار جدی تر از گذشته استیضاح وی را کلید زدند.

استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا

طرح استیضاح با نارضایتی شورا از پاسخ شهردار

با گذشت ۲ هفته از طرح سوال از شهردار همدان در صحن علنی مجلس، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در اظهارنظری با تاکید براینکه اکثریت اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار قانع نشدند، گفت: اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و روند استیضاح شهردار دنبال می شود.

به گفته مهدی حیدری، در این دوره بیش از ۵۰ تذکر به شهردار همدان داده شده که نتیجه بخش نبوده است و هم اکنون شنیده‌ها حاکیست چند نفر از اعضای شورای شهر درخواست رسمی برای برگزاری جلسه استیضاح سید مسعود حسینی را داشته‌اند.

آنچه مشخص است، حمید بادامی نجات، مهدی حیدری، علی رحیمی فر و علی اکبر نظری منتقدان اصلی عملکرد شهردار همدان هستند که در صف نخست استیضاح او قرار دارند.

آنچه مشخص است، حمید بادامی نجات، مهدی حیدری، علی رحیمی فر و علی اکبر نظری منتقدان اصلی عملکرد شهردار همدان هستند که در صف نخست استیضاح او قرار دارند.پیشتر نیز محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز موضوع استیضاح شهردار را تایید کرده اما اشاره‌ای به زمان آن نکرده و گفته بود: در حال بررسی هستیم و زمان مشخصی برای آن اعلام نکرده‌ایم.

استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا

استیضاح شهردار همدان به نفع شهر است و نگاه سیاسی به آن نداریم

عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه مدیران حوزه مدیریت شهری باید پاسخگوی وضعیت شهر و عملکرد خود به مردم باشند،اظهار کرد: در جریان استیضاح باید از یازده نفر عضو شورا هشت نفر رای بدهند تا شهردار از کار برکنار شود.

مهدی حیدری با تایید روند اجرایی طرح استیضاح شهردار همدان اظهار کرد: این استیضاح به نفع شهر و مردم خواهد بود و هیچ‌گونه نگاه سیاسی به این پرونده نداریم.

وی بیان کرد: در جلسه طرح سوال از سیدمسعود حسینی، اکثر سووال کنندگان از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و به همین جهت درخواست استیضاح مطرح شد.

حیدری با بیان اینکه رویکرد ما از این وضعیت طرح استیضاح شهردار است، گفت: اینکه گفته می‌شود یک اصلاح طلب باعث شده هفت نفر عضو اصولگرا شورای شهر شهردار اصولگرا را استیضاح کنند جفا در حق شورا است و چنین چیزی صحت ندارد.

شنیده‌ها حاکیست طرح استیضاح سیدمسعود حسینی شهردار همدان سه شنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد و باید دید آیا شهردار می تواند از این آزمون موفق بیرون بیاید یا خیر.

استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا

خون تازه باید بر بدنه شهرداری همدان جاری شود

رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این باره گفت: سیدمسعود حسینی بهتر بود قبل از طرح استیضاح، از سمت خود استعفا می داد.

حمید بادامی نجات افزود: اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همان صورت که می توانند شهردار انتخاب کنند، اختیار استیضاح او را دارند.

وی بیان کرد: وضعیت شهر به جایی رسیده که ما تحت فشار قرار داریم و مردم این سووال را دارند که چرا شهر در مسیر روبه رشد و توسعه نیست.

وی اضافه کرد: صبر مردم از وضعیت موجود لبریز شده، پروژه جدیدی تعریف نشده، مردم در پیگیری امور جاری خود در شهرداری ها بلاتکلیف هستند، ارتباط شهرداری و دستگاه های اجرایی قطع شده است.

بادامی نجات با بیان اینکه جریان سیاسی منجر به انتخاب شهردار شد، افزود: در انتخاب شهردار رای ندادم و هرگز تحت تاثیر فضای سیاسی قرار نگرفتم چرا که می دانستم نباید فرد غیرمتخصص و خارج از بدنه شهرداری برای این جایگاه معرفی شود.

رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: برخی افراد بیرون از بدنه شورا نسبت به این انتخاب تصمیم گرفتند و از آنجا که تسلط بر مدیریت شهری نداشتند، شیوه انتخاب شهردار و حضورش در این سمت به غلط انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل شهرداری “سیدمسعود حسینی” نیست، ادامه داد: مشکل جریانی است که بر این سیستم حاکم شده و از بیرون در خصوص برنامه ها و اقدامات مدیریت شهری تصمیم گیری می شود.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه تغییرات در مدیریت شهری مساله بدی نیست و دلیل بر ناکارآمدی شهردار تلقی نمی شود، گفت: نگاه با به جریان انداختن خون تازه بر بدنه شهرداری است و اینکه از این بن بست خارج شویم.

فشارهای سیاسی برای جلوگیری از استیضاح شهردار همدان وجود دارد

این عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین مدعی شد: هم اکنون یک گروه سیاسی از بیرون به اعضای شورا فشار می آورد که اجازه ندهید حسینی استیضاح شود، اما این دیگر تاثیرگذار نیست هر چند شخص شهردارباید به جمع بندی برسد که قبل از این برنامه، استعفا بدهد.

این عضو شورای شهر همدان افزود: هم اکنون از یازده نفر عضو شورا هفت نفر خواستار استیضاح و برکناری شهردار هستند و خود شهردار هم می داند ادامه حضورش به صلاح شهر نیست و آسیب وارد می کند.

بادامی نجات افزود: البته به نظر می رسد اختیار رفتن شهردار با خود وی نیست و گروه خاصی در این رابطه باید تصمیم بگیرد.

وی یادآور شد: چون سال اول به شهردار رای ندادم، مسوولیتی هم در شورا برایم در نظر نگرفتند، از سال دوم تمام تلاشم را برای شهرم بکار گرفتم و برای موفقیت شهردار را هم آروزی قلبی ام بود.

بادامی اظهار کرد: سیدمسعود حسینی چرا نتوانست اجماع عمومی داشته باشد و جایگاه مردمی کسب کند تا به امروز که از ۱۰ نفر عضو شورا که برای شهردار شدن او رای دادند، دیدگاه شش نفر بازگشته است و از همان ۱۰ نفر هم فقط سه نفر فعلا حامی شهردار هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شهردار همدان بدنه اجتماعی را از دست داده و ارتباط با ارگان ها قطع است، بیان کرد: هم اکنون ادارات اجرایی به جای همراهی و همکاری با شهرداری مقابل او ایستاده اند.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت شهری همدان گفت: در این دوره کارشناس معاون شد، معاون کارشناس شد، تغییرات زیادی شکل گرفت اما موثر واقع نشد و بدنه قوی از مدیران به حاشیه رانده شدند.

رییس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر مدیر نا کارآمد باید کنار برود، خاطرنشان کرد: طرح سووال از شهردار ابتدا ۲۰ مورد بود اما با اصرارها و رایزنی برخی، به پنج سوال رسید.

بادامی نجات اظهار کرد: متاسفانه جریان توسعه در شهر همدان متوقف و روند منفی داشته است.

وی با اشاره به اینکه می دانیم در این سال پایانی از عمر شورا، فرد جایگزین شهردار در این مدت محدود هم تاثیر بسزایی نخواهد داشت، گفت: معتقدیم که در این مدت امیدی به بهبودی نیست اما هر زمان جلوی ضرر را بگیریم، فایده است.

رهاورد:

باید دید در ادامه کار و با فراز و نشیب های شکل گرفته، استیضاح سید مسعود حسینی شهردار همدان از سوی شورا عملیاتی می شود یا خیر و در صورت انجام آن، شهردار می تواند اعضا را قانع کرده و همچنان بر صندلی ساختمان کولاب تکیه بزند یا در ماه های اخیر فعالیت شورا این ساختمان باید شاهد انتخاب شهردار جدید باشد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221766
  • دیدگاه‌ها برای استیضاح شهردار همدان، روی میز شورا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.