• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
در گفتگو با کارشناس اجتماعی مطرح شد؛

تأثیر لذت درآمدزایی در روند افزایشی کودکان کار

  • کد خبر : 221627
  • 20 مرداد 1403 - 10:16
تأثیر لذت درآمدزایی در روند افزایشی کودکان کار
کارشناس اجتماعی با بیان اینکه اگر به دنبال ساماندهی کودکان کار رفته ولی از سوی دیگر تعداد آن‌ها با کودکان کار جدید افزایش یابد، عملکرد مثبتی را در جامعه شاهد نخواهیم بود، گفت: کودکان کار لذت درآمد را چشیده‌اند و حتی بهزیستی، کودک و یا خانواده او را حمایت می‌کند، اما بازهم کودک به دنبال کار کردن می‌رود.

حسین امامعلی‌زاده در گفتگو به خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه عملکرد بهزیستی در ساماندهی کودکان کار با توجه به میزان منابعی که در اختیار دارند قابل قبول است، گفت: اگرچه در مواجه با این مسائل روال به این شکل است که در دوره‌ای، اقداماتی انجام و موقت سعی می‌شود آن قشر مد نظر را ساماندهی کنند اما مجددا بعد از مدتی شاهد رهاسازی آن افراد در جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ورودی‌ها به جامعه که فرآیند ورود کودکان کار به جامعه را قطع می‌کند باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: تقریبا جمعیت کودکان کار در همدان، با تعداد کودکان کار در شهرهایی مثل یزد، قزوین و سنندج یکسان است.

این کارشناس اجتماعی ادامه: مشکلات اقتصادی در جامعه باعث می‌شود تا برخی خانواده‌ها نیازمند به کسب درآمد کودکانشان شوند و این روند روز به روز بیشتر می‌شود.

امامعلی‌زاده با بیان اینکه هرچقدر بهزیستی و نهادهای مشابه اقدامات حمایتی می‌کنند، چون تعداد این بچه‌ها زیاد می‌شود دیگر نمی‌شود کار مؤثری کرد، تصریح کرد: اگر به صورت ریشه‌ای به این اتفاقات نگاه کنیم، دائما کودکان کار درحال افزایش هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال ساماندهی کودکان کار رفته ولی از سوی دیگر تعداد آن‌ها با کودکان کار جدید افزایش یابد، عملکرد مثبتی را در جامعه شاهد نخواهیم بود، افزود: اقدامات نهادهایی همچون بهزیستی باید از این زاویه ارزیابی شود که چرا با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد و کارهایی هم انجام می‌دهد، اما چون مجددا کودک کار تولید می‌شود این تصور پیش می‌آید که هیچ کاری انجام نشده است؟

این کارشناس اجتماعی خاطرنشان کرد: کودکان کار لذت درآمد را چشیده‌اند و حتی بهزیستی، کودک و یا خانواده او را حمایت می‌کند، اما بازهم کودک به دنبال کار کردن می‌رود.

امامعلی‌زاده با بیان اینکه بهزیستی حتی کمک می‌کند تا یکی از اعضای خانواده شاغل شود، گفت: با این وجود خانواده کودک بازهم سعی می‌کنند در کنار شغل جدید کودک نیز به کسب درآمد بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین درآمدی در کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر دارد و با توجه به شرایط اقتصادی انتظار دیگری از این خانواده‌ها نیست‌.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221627
  • دیدگاه‌ها برای تأثیر لذت درآمدزایی در روند افزایشی کودکان کار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.