• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
5
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد:

زیارتگاهی تازه در مسیر راهیان نور

  • کد خبر : 221336
  • 15 مرداد 1403 - 8:58
زیارتگاهی تازه در مسیر راهیان نور
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: کاروان راهیان نور همدان در سفری متفاوت، به سوی مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و به ویژه استان کردستان رهسپار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ از اعزام اولین کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب خبر داد.

سید جواد حسینی ادامه داد: این کاروان که متشکل از ۲۵۰ نفر از بسیجیان حوزه محلات و بسیج فرهنگیان است، در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مردادماه به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

همدان به سوی نگین کردستان؛ سفری معنوی و تاریخی به دل طبیعت

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: بسیجیان در این سفر معنوی از مناطق عملیاتی یادمان والفجر ۴ (مرز باشماق) مریوان،یادمان شهدای گمنام زریوار مریوان،یادمان باشگاه افسران سنندج بازدید خواهند کرد، همچنین بازدید از قرآن تاریخی و خطی در روستای نگل و دریاچه زریوار مریوان در برنامه این سفر گنجانده شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت این سفر، اظهار داشت: این سفر فرصتی است تا نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا بیشتر آشنا شوند و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در آن‌ها تقویت شود.

از جبهه‌های نبرد تا طبیعت بکر کردستان

گفتنی است: این کاروان که متشکل از ۲۵۰ نفر از بسیجیان حوزه محلات و بسیج فرهنگیان است، علاوه بر زیارت یادمان‌های شهدا، فرصتی را برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه فراهم خواهد کرد.

از والفجر ۴ تا قرآن تاریخی روستای نگل: سفری به عمق تاریخ انقلاب

زیارتگاه‌های شهدا و یادمان‌های تاریخی: والفجر ۴ (مرز باشماق): زیارتگاه شهدای عملیات والفجر ۴ و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان در منطقه مرزی باشماق. یادمان شهدای گمنام زریوار: ادای احترام به شهدای گمنام در کنار دریاچه زریوار و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی.

 

 

یادمان شهدای گمنام زریوار مریوان یادمان باشگاه افسران سنندج: بازدید از یادمان باشگاه افسران سنندج و آشنایی با تاریخ مبارزات مردم کردستان. گنجینه‌های تاریخی و طبیعی:

قرآن تاریخی و خطی نگل: بازدید از روستای نگل و تماشای قرآن تاریخی و خطی که گنجینه‌ای ارزشمند از هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی است.

دریاچه زریوار مریوان: لذت بردن از طبیعت بکر دریاچه زریوار و تفریحاتی همچون قایق‌سواری.

دریاچه زریوار مریوان بازار مریوان: بازدید از بازار سنتی مریوان و خرید صنایع دستی و سوغات محلی.

به گزارش «عصرهمدان»؛ این سفر، فرصتی است برای آشنایی نسل جوان با تاریخ پرافتخار ایران و همچنین بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعی کردستان. شرکت‌کنندگان در این کاروان علاوه بر زیارت یادمان‌های شهدا، می‌توانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کردستان آشنا شوند و از جاذبه‌های گردشگری این استان زیبا دیدن کنند.

 

انتهای خبر/الف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221336
  • دیدگاه‌ها برای زیارتگاهی تازه در مسیر راهیان نور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.