• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3
کارشناس مامایی:

مادر شدن شاهکار خلقت است

  • کد خبر : 221006
  • 08 مرداد 1403 - 12:43
مادر شدن شاهکار خلقت است
کارشناس مامایی با بیان اینکه وقتی بانویی باردار شده است، خداوند او را برگزیده و در خلق یک موجود زنده با خود شریک کرده است، گفت: در واقع مادر شدن، شاهکار خلقت است.

شهلا ضابطی در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه مسئله سقط در جامعه امروزی دلایل مختلفی دارد، گفت: وقتی در مورد سقط و انواع سقط‌ها سخن می‌گوییم مادری که تصمیم بر انجام این عمل دارد، مسائل زیادی را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دلیل سقط از سوی برخی از مادران زمان بارداری است، افزود: این مادران تصور می‌کنند در زمان مناسبی باردار نشدند و خیلی زود است که مادر شوند.

این کارشناس مامایی با تأکید بر اینکه مشکلاتی همچون مسائل اقتصادی، سن بالای مادر، مسائل فرهنگی و خانوادگی فرد و عدم آشنایی با آثار منفی سقط از دیگر دلایل اقدام به سقط است، تصریح کرد: بارداری یک امر طبیعی بوده و شاهکار خلقت است در نتیجه نباید به این افراد آگاهی کامل داده شود تا از سقط پشیمان شوند.

ضابطی ادامه داد: در واقع وقتی بانویی باردار شده است، خداوند او را برگزیده و در خلق یک موجود زنده با خود شریک کرده است.

وی با بیان اینکه باردار شدن شاهکار خلقت است و باید قدر آن را دانست، گفت: برخی از مادران بخاطر مشکلاتی که در مسیر بارداری و پس از آن زایمان وجود دارد، از باردار شدن می‌ترسند در حالی که آگاهی نسبت به این دوران شیرین موجب می‌شود بداند که مسائل پیش‌روی فرد در این دوره کاملا طبیعی است.

این کارشناس مامایی با اشاره فاصله کوتاه بین بارداری‌ها در رشد فرزندان بسیار مؤثر است، عنوان کرد: این فاصله سنی کوتاه موجب می‌شود تا ارتباط بین فرزندان بیشتر و صمیمی‌تر باشد.

ضابطی در پایان با تأکید بر اینکه کاهش فرزندآوری موجب می‌شود تا استحکام خانواده کاهش یابد، خاطرنشان کرد: هرچه فرزندان بیشتر باشند صمیمیت و استحکام خانواده افزایش پیدا می‌کند و این تنها یکی از آثار مثبت افزایش جمعیت است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221006
  • دیدگاه‌ها برای مادر شدن شاهکار خلقت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.