• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2
امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با عصر همدان؛

از درس عبرت تا الگوی خدمت

  • کد خبر : 221003
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
از درس عبرت تا الگوی خدمت
دولت جدید دو نگاه و گفتمان متفاوت را برای شروع کار در مقابل خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» هم‌زمان با فرارسیدن مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اهدای حکم تنفیذ ریاست جمهوری با دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت چهاردهم با ریاست جمهوری آقای پزشکیان اجازه خود را برای شروع کار از رهبر انقلاب کسب می‌کند.

وی در ادامه به بررسی و تشریح تفکر دولت شهید رئیسی و نقطه مقابل آن پرداخت و افزود: پس از جریانات فتنه ۸۸ و بیشتر شدن فشار تحریم‌های غرب علیه ایران، زمزمه‌های کمتر کردن فشار بر کشور از طریق مذاکرات در محافل سیاسی داغ شد و همین تفکر به افکار عمومی نیز منتقل شد.

مصباح تصریح کرد: تفکر برطرف نمودن مشکل با مذاکرات، منجربه پیروزی این گفتمان در انتخابات سال ۱۳۹۲ شد و مردم با باور بر این‌که می‌توان با مذاکرات و احیای روابط دوستانه با کشورهای غربی مخصوصاً رژیم آمریکا، فشار تحریم‌ها را کمتر نموده و درهای جدیدی از پیشرفت را در کشور باز نمود، به این گفتمان اعتماد کردند.

امام جمعه شهرستان بهار گفت: چالش مذاکرات با کشورهای غربی چندین سال در فضای سیاسی کشور حاکم بود و جریانات سیاسی و رسانه‌ای خاصی، حل تمام مشکلات و مسائل کشور را در گرو به‌سرانجام رسیدن مذاکرات قلمداد می‌نمودند.

مصباح پیشروی این تفکر در بین مسئولان را موجب از بین رفتن خودباوری برشمرد و افزود: تفکر برطرف نمودن تمام مشکلات کشور توسط مذاکرات تا جایی در ذهن برخی از مسئولان جا خوش کرده بود که وارد کردن مدیر از خارج از کشور را برای برطرف نمودن ضعف مدیریتی به‌عنوان راه حل عنوان می‌کردند.

وی در تشریح شکست جریان مذاکره با کدخدا و درگیر شدن کشور با مشکلات بیشتر گفت: پس از پایان مذاکرات و انجام به تعهداتِ آن توسط کشور ما و عدم انجام تعهد توسط کشورهای غربی علی‌الخصوص رژیم آمریکا، ادامه مسیر در اداره امور کشور دچار مشکل شد و چالش‌های سیاسی، اقتصادی، مدیریتی بسیار نمایان و با آمدن ویروس منحوس کرونا چالش جدیدی در کشور اضافه شد که هم‌چنان نگاه به بیرون در حل مسئله کرونا موجب گسترش و نشر معضل شده بود.

مصباح در ادامه افزود: با سرِ کار آمدن دولت شهید رئیسی، نگاه و گفتمان متفاوتی نسبت به دهه قبل از آن در سطح کلان مدیریتی برای اداره کشور وارد میدان شد که تفکر و روش مدیریتی با کار جهادی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی، تلاش، دوندگی، عدم بهانه جویی و مهمتر از همه نگاه خدمت نمودن به‌مردم به‌عنوان یک خدمت‌گزار در برابر ولی‌نعمتان خود در راستای منویات رهبر انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داد.

امام جمعه شهرستان بهار ثمربخش بودن تلاش شبانه‌روزی برای حل مسائل و خلوص نیّت را نقطه عطف حرکت شهید رئیسی برشمرد و افزود: نگاه و تفکر شهید رئیسی خدمت خالصانه به‌مردم و جلب رضایت خداوند بود که علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات توانسته بود شیوه‌های مدیریتی کارآمد را پس از سال‌ها در سطح کلان کشور به عرصه نمایش بگذارد.

مصباح خاطرنشان کرد: توجه به محرومین و مستضعفان در راستای عدالت‌محوری از شاخصه‌های اصلی حکومت‌داری اسلامی است‌که شهید رئیسی بسیار بر آن اهتمام می‌ورزید و باید گفت که شهید رئیسی یک الگوی رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی بود که پس از حادثه شهادت ایشان و همراهانشان، مردم قدرشناس ایران اسلامی بدرقه شکوه‌مندی را برای آنان رقم زدند.

وی افزود: مردم تلاش و کوشش و اخلاص شهیدرئیسی و دولت اورا دیدند و این موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

مصباح دگرگونی در عرصه سیاست خارجی در دولت شهید رئیسی را نیز الگویی مناسب عنوان کرد گفت: نگاه متفاوت دولت شهیدجمهور در عرصه سیاست‌خارجی توانسته بود آن‌چه که قبلاً در مورد عزّت در دیپلماسی شعار داده می‌شد را در واقعیت به‌نمایش بگذارد و در حل مسائل کشور همانند برطرف نمودن مسئله واکسن کرونا، روابط با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، این راهبرد را معرفی کند.

مصباح تصریح کرد: در حقیقت دولت شهید رئیسی از اتفاقات گذشته عبرت گرفت و با حرکت خود یک الگوی جدیدی را در عرصه سیاست به همگان معرفی نمود، چراکه رهبر انقلاب نیز عبرت گرفتن از اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی را از دستاوردهای دولت قبل عنوان نمودند و در بیان عمل‌کرد دولت شهید رئیسی، آن‌را یک دولت در تراز معرفی نموده و ادامه مسیر چنین تفکری را موجب پیشرفت کشور و برطرف شدن مشکلات عنوان کردند.
وی در ادامه، شروع کار دولت جدید با قدرت و صلابت برای ادامه این راه پرفراز و نشیب را لازمه تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مردم با انتخاب خود انتظار دارند که مسیر حل مشکلات کشور هم‌چنان با قدرت ادامه یابد که البته دولت جدید برای شروع راه خود و ادامه مسیر انقلاب، مسیر عبرت‌آموز اعتماد به‌غرب و الگوی خدمت به مردم با نگاه به ظرفیت‌های داخلی را

در پیش‌ِرو دارد که الگو قراردادن راه خدمت به‌مردم موجب پویایی و پیشرفت خواهد بود.

مصباح خاطرنشان کرد: همه ما برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌زبان و متحد برای حمایت از دولت منتخب مردم خواهیم بود تا دولت جدید بتواند برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی تا رسیدن به هدف خود یعنی تحقق تمدن اسلامی قدم بردارد و قدم برداشتن در این مسیر جز با الگوی خدمت خالصانه به مردم به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221003
  • دیدگاه‌ها برای از درس عبرت تا الگوی خدمت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.