• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان خبرداد:

اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ در همدان

  • کد خبر : 220668
  • 01 مرداد 1403 - 17:21
اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ در همدان
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ 350 نفر در حضور دارند، گفت: این جشنواره برای دومین بار خارج از تهران برگزار می‌شود و محوریت آن جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» ظهر امروز اسماعیل عجمی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در همدان گفت: امسال در کنار این جشنواره، دو جشنواره دیگر در نظر داریم که یکی از آن‌ها جشنواره بین‌المللی قرآنی است و در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی یکی از اقدامات خیلی ویژه‌ در سطح وزارت بهداشت تشکیل قرارگاه ملی جمعیت بود، افزود: با توجه به اینکه قانون جوانی جمعیت هم توسط مجلس ابلاغ شده بود واجب شد تا اقداماتی را در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه ملی جوانی جمعیت در سطح وزارت بهداشت تشکیل شد و معاونت فرهنگی و دانشجویی مسئولیت کمیته فرهنگی را برعهده گرفت؛ یکی از مصوبات این کمیته برگزاری جشنواره با هدف گفتمان سازی بود.

عجمی با بیان اینکه در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ موضوع بحران سالمندی مطرح شد، تصریح کرد: تلاش کردیم با توجه به حدود ۳۰۰ هزار مخاطبی که در نظام سلامت و در وزارت بهداشت مشغول خدمت، تحصیل و تدریس هستند در واقع فرصتی را فراهم کنیم که یک گفتمان سازی در موضوع بحران جمعیت و فرزندآوری صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: بین‌الملل بودن این جشنواره به این دلیل است که حدود هفت هزار دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل داریم و موضوع جمعیت را برای آن‌ها به صورت ویژه تشریح کردیم و آن‌ها نیز در حوزه‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار و ۵۴۷ اثر به دبیرخانه رسیده است که یعنی همین تعداد در جشنواره شرکت کردند، گفت: تعداد آثار رسیده به جشنواره عدد خوبی بود و واقعا برآورد نداشتیم با این آمار روبه رو شویم.

عجمی با بیان اینکه در بخش کتابخوانی این جشنواره کتاب ایران جوان بمان معرفی شد، افزود: سه هزار و ۷۹۴ نفر در این مسابقه ثبت نام کردند و ۲۱۹ اثر پیاده‌سازی از این مسابقه به دست ما رسید.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: اساتیدی همچون مسعود نجابتی دبیر بخش هنرهای تجسمی، محمد حسین لطیفی دبیر بخش فیلم، فرهاد قائمیان داور بخش فیلم، حامد عسگری دبیر بخش ادبی و دانیال فرخ به عنوان داور هنرهای دیجیتالی در این جشنواره حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه در جشنواره ۳۵۰نفر در حضور دارند، عنوان کرد: دانشجویان، اساتید، فارغ‌التحصیلان، کارکنان، دانشجویان بین المللی، بهیاران، بهورزان و مراقبین سلامت می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند.

عجمی ادامه داد: فیلم‌نامه نویسی، تحقیق و پژوهش، سرود، فیلم کوتاه و مستند، شعر، ادبیات طنز کوتاه، شعار و پیام کوتاه، خاطره نویسی، هنرهای تجسمی نقاشی، نقاشی دیجیتال، کاریکاتور پوستر، عکاسی، اینفوگرافی، پادکست و برنامه های رادیویی، کتابخوانی و تولید اثر کتاب رشته های هنری بودند که شرکت کنندگان پیرامون آن‌ها اثر ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان گفت: احتمال حضور سه وزیر از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم و وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه موضوع جشنواره سیزدهم روایت پیشرفت کشور است، افزود: پوستر جشنواره سیزدهم در اختتامیه همین جشنواره رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220668
  • دیدگاه‌ها برای اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.