• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
4
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان خبر داد:

اجرای ابر پروژه آبرسانی در روستاهای همدان

  • کد خبر : 220206
  • 23 تیر 1403 - 13:35
اجرای ابر پروژه آبرسانی در روستاهای همدان
رئیس بسیج سازندگی استان همدان از بهره مندی ۱۷۰ هزار نفر در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ رئیس بسیج سازندگی استان همدان در نشست خبری صبح امروز از بهره مندی ۱۷۰ هزار نفر در اجرای پروژه های آبرسانی به روستاها خبر داد و گفت: ابر پروژه آبرسانی به روستاهای پرجمعیت همدان از لحاظ وسعت و کیفیت کار جزء هفت استان برتر کشور است.

علی قره‌باغی افزود: آبرسانی به ۱۳۰ روستا و به طول ۲۳۸ کیلومتر خط انتقال و ۱۸۱ کیلومتر شبکه توزیع که شامل حفر چاه، احداث مخازن، احداث ایستگاه پمپاژ بوده است.

رئیس بسیج سازندگی استان همدان عنوان کرد: ‌پروژه جهاد آبرسانی استان پیشرفت ۸۸‌.۷ درصدی داشته و آن بالاتر از میانگین کشوری که در حال حاضر ۵۰ درصد است، می باشد.

وی با افزود: در مرحله دوم نیز برای آبرسانی به ۲۰۰ روستا قرارداد منعقد شده است و همدان در این حوزه نیز پیشگام بوده و آبرسانی برخی از روستاهای طرف قرارداد دوم را نیز آغاز کرده‌ایم.

علی قره‌باغی با اشاره به توسعه راهسازی استان گفت: حل مشکل راه روستایی نیز یکی دیگر از اقدامات است و آن را یکی از اساسی‌ترین بسترهای توسعه دانست.

وی افزود: قرارداد ۶۳۵ کیلومتر راه روستایی شامل احداث، ترمیم و روکش آسفالت منعقد شده و کار در حال انجام است.

رئیس بسیج سازندگی استان همدان از انعقاد یک‌هزار میلیارد تومان قرارداد برای احیای قنوات خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه در حال انجام است و ماموریت ما حل مشکلات زیرساختی در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: در ملایر و کبودرآهنگ هرکدام دو روستا، در تویسرکان ۹ روستا و در مابقی شهرستان‌ها یک‌ روستا در قالب احیای قنات‌ها در حال انجام است.

علی قره‌باغی در خصوص پروژه ساخت مسکن محرومان از احداث ۸۰۰ واحد روستایی و تحویل آن به مددجویان خبر داد و گفت: ۵۵ واحد نیز برای امسال در دست احداث داریم که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این پروژه‌ها کار گازکشی که جزو تعهد ما نبود نیز عملیاتی شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان همدان از ایجاد نیروگاه های خورشیدی پنج کیلوواتی خبرداد و عنوان کرد: نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی با هزینه‌کرد ۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه از اختصاص ۳ میلیارد تومان از این مبلغ توسط استان و مابقی توسط سپاه استان خبر داد و گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

انتهای خبر/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

2 × 2 =