• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
موتورسواران متخلف، آرامش شب‌های بهار را برهم می‌زنند؛

سلب آرامش به سبک موتوری

  • کد خبر : 220056
  • 21 تیر 1403 - 8:58
سلب آرامش به سبک موتوری
چند روزی است با افزایش مراسمات عزاداری ماه محرم علی الخصوص در ساعات انتهایی شب تردد برخی از راکبین موتور سیکلت در سطح شهر بهار آزاردهنده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ماه محرم آمد و دوباره شور و اشتیاق حسینی در دل‌ها برپا شد و هیأت‌های مختلف عزاداری در همه محله‌های شهر اقدام به برپایی تکایا و مراسم عزاداری نمودند.

با توجه به قرار گرفتن ایام ماه محرم در بلندترین روزهای سال و شب‌های کوتاه آن، مراسم برخی از هیأت‌ها که معمولاً پس از صرف شام برگزار می‌شود به نیمه‌های شب ختم می‌شود.

با اتمام عزاداری مردم به سمت خانه‌های خود حرکت می‌نمایند اما در این بین برخی نیز از تردد آرام مردم سو استفاده نموده و اقدام به تردد با موتور سیکلت در خیابان‌ها در این ساعات می‌نمایند.

یکی از شهروندان گفت: این افراد پس از نیمه شب و اتمام برنامه هیأت‌ها در خیابان های شهر اقدام به ایجاد سر و صداهای زیاد با موتور سیکلت می‌نمایند.

وی گفت: تعداد این افراد کم است اما سر و صدای ایجاد شده ناشی از رانندگی با سرعت بالا در ساعات نیمه شب در خیابان‌ها موجب سلب آرامش مردم می‌شود که شب گذشته نیز تقریباً تا ساعت یک بامداد صدای ترددهای پر سر و صدای چندین موتور سیکلت به‌گوش می‌رسید و مانع از استراحت ما می‌شد.

لازم به ذکر است شغل بسیاری از اهالی شهر بهار کشاورزی می‌باشد و مابقی نیز یا در ادارات و یا در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار هستم و طبیعتاً زمان بسیار کمی از نیمه شب تا ساعات اولیه صبح و شروع به کار برای استراحت دارند، و ایجاد مزاحمت در نیمه شب با ترددهای بی‌مورد و پر سر و صدا موجب سلب آرامش مردم می‌شود.

طبیعتاً مهم‌ترین مقوله در این زمینه فرهنگ سازی می‌باشد که باید درون هیئت‌ها در اولین گام شروع شود و فرهنگ غنی اسلامی مردم‌داری و مراعات حال دیگران توسط خُطبا نشر و گسترش یابد و در گام بعدی این فرهنگ سازی با رسانه تکمیل شود.

البته لازم به ذکر است بسیاری از افرادی که در خیابان‌ها با موتور سیکلت ایجاد سر و صدا می‌نمایند، در هیآت مذهبی حضور نداشته و برگزاری هیأت در این ساعت بهانه‌ای برای ترددهای بی‌مورد آنان است.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220056
  • دیدگاه‌ها برای سلب آرامش به سبک موتوری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.