• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
عزاداری پرشور حسینی در دفتر امام جمعه بهار برگزار شد؛

نهضت عاشورا ماندگارترین قیام تاریخ

  • کد خبر : 219916
  • 19 تیر 1403 - 11:46
نهضت عاشورا ماندگارترین قیام تاریخ
مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در سومین روز از دهه اول محرم،صبح امروز در دفتر امام جمعه شهرستان بهار با حضور جمع مشتاقان و عزاداران حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بیگلری، سخنران این مراسم، در سخنرانی خود به تشریح علل ماندگاری نهضت عاشورا پرداختند.

وی با اشاره به وجود نهضت‌های متعدد در طول تاریخ شیعه، عنوان کردند که قیام امام حسین (ع) به دلیل عمل به موقع، اخلاص و اراده الهی، ماندگارترین قیام تاریخ بوده است.

بیگلری در ادامه به تبیین اخلاص امام حسین (ع) در این قیام اشاره و گفتند: ایشان تا جایی که جان خود را در راه رضای خدا فدا کردند و این اخلاص رمز پیروزی و ماندگاری نهضت عاشورا است.

وی همچنین قیام عاشورا را نقطه عطفی در برابر رذائل و بدی‌ها دانستند و جبهه امام حسین (ع) را جبهه تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها در برابر مجموعه‌ای از رذائل و جنایتکاران بزرگ تاریخ معرفی کردند.

بیگلری در پایان سخنان خود، ادامه راه و مکتب عاشورا را دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان عنوان و کشتار وسیع کودکان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را مصداق تکرار تاریخ دانستند. ایشان با تاکید بر جمله همه جا کربلا و همه زمان‌ها عاشوراستفلسطین و غزه را مظلومانی دانستند که شاهد جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل هستند.

حضور پرشور عزاداران حسینی در این مراسم، حال و هوای خاصی به این مراسم معنوی بخشیده بود.

این مراسم هر روز صبح در دهه اول محرم با قرائت زیارت عاشورا، ذکر مصیبت و سخنرانی برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/ع

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219916
  • دیدگاه‌ها برای نهضت عاشورا ماندگارترین قیام تاریخ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.