• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار:

کشاورزان در برداشت محصول عجله نکنند

  • کد خبر : 218990
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
کشاورزان در برداشت محصول عجله نکنند
امسال ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی تحت کشت به‌صورت کشت آبی جو وجود دارد که به لطف نزول باران در سال جاری میزان برداشت از اراضی تحت کشت جو دیم هم بسیار خوب بوده است.

فرهاد اصلانی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه امنیت غذایی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» از زیر کشت قرار گرفتن ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار با محصول جو به صورت دیم خبر داد و گفت: امسال ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی تحت کشت به‌صورت کشت آبی جو وجود دارد که به لطف نزول باران در سال جاری میزان برداشت از اراضی تحت کشت جو دیم هم بسیار خوب بوده است.

اصلانی بر ضرورت کشت محصول جو در اراضی دیم تأکید کرد و گفت: محصول جو استراتژیک است و برای خوراک دام بسیار مهم می‌باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: کشاورزان در برداشت محصول عجله نکنند چرا که با توجه به شرایط جوی آب و هوایی و رطوبت بالای هوا در روزهای اخیر محصولات جو کشاورزان دچار رطوبت بالا شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد و بهتر است کشاورزان صبر نمایند تا محصول در شرایط خوب برداشت شود.

وی گفت: تاکنون میزان ۴ هزار تن از محصول جو توسط شرکت‌های تعاونی روستایی خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود محصول جو شهرستان بهار به‌میزان ۴۸ هزار تن باشد که با توجه به خود مصرفی پیش‌بینی فروش و صادرات ۳۶ هزار تن محصول جو به خارج از استان شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: کشاورزانِ ما در خط مقدم تولید و شعار جهش تولید با مشارکت مردم در شهرستان هستند و باید دستان زحمت‌کش کشاورزان را بوسید که برای امنیت غذایی کشور و تولید محصول استراتژیک زحمت می‌کشند و برای فروش محصول خود به دولت اعتماد می‌کنند.

اصلانی قیمت خرید تضمینی جو را یک صد هزار ریال عنوان کرد و افزود: پس از کیفیت سنجی محصول کشاورزان که با روش‌های مختلف و معتبر انجام می‌شود و محصول جو به‌قیمت ۱۰۰ هزار ریال خریداری می‌شود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218990
  • دیدگاه‌ها برای کشاورزان در برداشت محصول عجله نکنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.