• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان:

دانشگاهیان باید سربازان نظام اسلامی باشند

  • کد خبر : 218740
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
دانشگاهیان باید سربازان نظام اسلامی باشند
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در همایشی با عنوان دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور مغتنم و یادبود آیت‌الله طه‌محمدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت سیزدهم و آیت‌الله طه‌محمدی، بر نقش دانشگاهیان در تداوم راه انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حسین رضوان با بیان اینکه شناخت شهید چمران و بررسی نقش او در حوزه علم، دانشگاه و انقلاب اسلامی نیازمند شناخت عمیق انقلاب اسلامی است، گفت: نظام اسلامی به عنوان عالی‌ترین نظام الهی، برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها، نیازمند انسان‌هایی در تراز این نظام است.

وی با اشاره به اینکه بقاء و دوام نظام اسلامی در گرو تربیت انسان‌هایی متناسب با این نظام است، افزود: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از حضور افرادی در مسئولیت‌ها است که در تراز اسلام نیستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با تاکید بر جایگاه خطیر دانشگاهیان در نظام اسلامی، اظهار کرد: ما به عنوان اساتید دانشگاه‌های این نظام، باید به سرباز بودن خود در این عرصه افتخار کنیم و وظایف سنگین خود را به درستی درک کنیم.

رضوان در ادامه با اشاره به فداکاری‌ها و ایثار شهید چمران و امثال ایشان، گفت: ما باید با الگوگیری از این شهیدان بزرگوار، در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی در پایان سخنان خود، بر ضرورت تربیت نسل جوان متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان باید با تمام توان خود در این مسیر گام بردارند.

 

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218740
  • دیدگاه‌ها برای دانشگاهیان باید سربازان نظام اسلامی باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.