• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
4
دستاوردهای دولت سیزدهم در استان همدان؛

رونق تجارت با کشورهای همسایه از طریق دیپلماسی فعال

  • کد خبر : 218239
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۷
رونق تجارت با کشورهای همسایه از طریق دیپلماسی فعال
استان همدان که به عنوان یکی از استان‌های مرکزی ایران شناخته می‌شود، با وجود عدم قرارگیری در خط مرزی کشور، از ظرفیت‌های همسایگی خود به نحو احسن بهره برده و در راستای توسعه تجارت با کشورهای همجوار، به ویژه عراق و اقلیم کردستان، گام‌های موثری برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ استان همدان که به عنوان یکی از استان‌های مرکزی ایران شناخته می‌شود، با وجود عدم قرارگیری در خط مرزی کشور، از ظرفیت‌های همسایگی خود به نحو احسن بهره برده و در راستای توسعه تجارت با کشورهای همجوار، به ویژه عراق و اقلیم کردستان، گام‌های موثری برداشته است.

در همین راستا، با تدوین اطلس صادرات و واردات توسط اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان، زمینه شناسایی بازارهای هدف و ایجاد فرصت‌های جدید برای تجار همدانی فراهم شده است. این اقدام ارزشمند، علاوه بر کشور عراق، در کشور ترکیه نیز بازار قابل توجهی را برای محصولات و خدمات استان همدان به ارمغان آورده است.

علاوه بر این، در راستای تقویت تعاملات تجاری با اقلیم کردستان عراق، سفر هیئتی از اتاق تعاون استان همدان به این منطقه در آبان ماه سال جاری انجام شد.

این سفر پربار، منجر به انعقاد ۹ فقره قرارداد و اجرای ۱۱۷ قرارداد تجاری میان تعاونی‌های استان همدان و منطقه اقلیم کردستان شده است.

تلاش‌های دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی فعال و توسعه روابط با کشورهای همسایه، ثمره خود را در استان همدان به خوبی نشان داده است.

تشکیل اتاق بازرگانی مشترک همدان و استان حلیچه اقلیم کردستان نیز گامی دیگر در جهت تسهیل و تقویت مبادلات تجاری میان دو منطقه بوده است.

این اقدامات ارزشمند، نویدبخش رونق اقتصادی و افزایش اشتغالزایی در استان همدان و نیز گسترش روابط صلح‌آمیز و دوستانه با همسایگان را می‌دهد.

بدون شک، اهتمام دولت سیزدهم به استفاده از ظرفیت‌های مرزی و توسعه تجارت با کشورهای همسایه، نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی استان‌های مختلف، به ویژه استان همدان داشت.

انتهای خبر/الف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218239
  • دیدگاه‌ها برای رونق تجارت با کشورهای همسایه از طریق دیپلماسی فعال بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.