• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

ظرفیت‌های گردشگری همدان، گوهری در دل غبار بی‌توجهی

  • کد خبر : 217939
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
ظرفیت‌های گردشگری همدان، گوهری در دل غبار بی‌توجهی
گردشگری درآمدی پایدار و پرسود که شاید یکی از بهترین درمان های پایدار برای معظلی بنام بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ گردشگری درآمدی پایدار و پرسود که شاید یکی از بهترین درمان‌های پایدار برای معظلی بنام بیکاری در استان باشد.

با جستجوی کوتاه خواهیم دید بسیاری از کشور‌ها و حتی شهرها که در تاریخ و تمدن قدمتشان به صدسال اخیر هم نمی‌سد چگونه با جذب گردشگر نه تنها مشکل اشتغال خود را بصورت پایدار رفع کرده‌اند، بلکه به مشاغل دیگر صنعت گردشگری هم رونق بخشیده‌اند

با مقایسه ساده می‌بینیم که با رونق این بخش، صنایع غذایی‌، صنعت ساختمان‌ و بخش خدماتی این کشور‌ها یا شهرها روز به روز قدرت و وسعت بیشتری پیدا کرده‌اند.

استان همدان نه‌تنها در ایران بلکه در جهان جزو شهر‌های باستانی و دارای تمدن باستانی می‌باشد، همچنین در مسیر عبور و مرور کشورهای نزدیک به پایتخت و هم مسیر عبور مسافران چندین استان قرار دارد، و مهم‌تر از همه مسیر اصلی اتصال به کشور عراق نیز می‌باشد، ولی صنعت گردشگری استان مانند برخی از صنایع شهر خیلی حال و روز خوشی نداشته و لازم است در این زمینه مسئولان مربوطه کارهای موثرتری انجام دهند.

حمید بادامی نجات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: در زمینه گردشگری خیلی کار داریم و این به معنی این نیست که در این راستا کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته کارهای بسیار خوبی در این راستا انجام داده‌ایم‌، عنوان کرد: خیلی کار داریم به آنجایی برسیم که ادعا داشته باشیم، همدان شهر گردشگری است.

همدان، شهری که با وجود تاریخ و طبیعت بی‌نظیر، در حسرت فضاسازی شهری مناسب است

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر همدان با انتقاد با اشاره به اینکه شهر همدان ثبت جهانی را پشت سر گذاشته، گفت: در این چند سال اخیر رینگ مرکزی شهر که سالها به دلایل مختلفی بلاتکلیف مانده بود را درست کرده و اکنون ما بزرگترین پیاده‌راه کشور را در شهر داریم که در حال گسترش است.

بادامی در خصوص بناهای تاریخی در شهر، افزود: استان ما در راستای گردشگری دارای ظرفیتهای بیشماری است، این استان از لحاظ آب و هوا نیز مستعد گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه همدان شهری است که خیلی از جاذبه‌های گردشگری آن شهری است، ادامه داد: این یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی است که کمتر شهری اینگونه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر همدان با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان در حوزه حمل و نقل زمینی و هوایی شهر گفت: در شهر همدان یکسری از زیرساخت‌ها ناقص بوده که این زیر ساخت‌ها خارج از حوزه اختیارات شورا و شهرداری است.

بادامی افزود: مسئله فرودگاه در این شهر بسیار مهم و جدی است که پروازهای همدان به سایر شهرهای مهم کشور بطور مستمر و دائمی برقرار باشد، نمی‌شود که ما ادعای این را داشته باشیم که همدان شهر گردشگری است ولی فاقد حمل و نقل هوایی باشد.

وی برای راه‌اندازی این حوزه عزم مسئولان استانی، همچون نماینده‌های مجلس، شورای شهر، دستگاههای اجرایی و استانداری را خواستار شدو ابراز کرد: لازم است این مسئولان با عزم جدی‌تری فرودگاه همدان را مهار کنند.

همدان، شهری که با وجود ظرفیت‌های گردشگری، در انتظار دستان توانمند برای شکوفایی است

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر همدان در این زمینه به اهمیت ایستگاه راه‌آهن و بکارگیری قطارهای مناسب‌ اشاره کرد و گفت: طبیعی است در کنار حمل و نقل زمینی و هوایی، به زیرساختهای دیگری در شهر، برای گردشگر نیاز داریم چرا که گردشگر به تنوع اسکان در شهر نیز نیازمند است.

بادامی اسکان ارزان قیمت و تعبیه فضای‌های بهتر را برای محقق شدن این امر مناسب دید و عنوان کرد: برای این کار پارک‌های شهرک فرهنگیان و ورودی جاده تهران را پیش‌بینی کرده‌ایم تا شهرداری منطقه چهار این فضاها را بعنوان پارک اقامتگاهی آماده کند. علاوه بر آن، برای سهولت‌کار مسافران به یکسری خانه سوئیت‌های سازماندهی شده و هتل‌های یک ستاره تا پنج ستاره، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه عوارض کار پروانه برای ساخت هتل‌های یک تا پنج ستاره در شهر همدان تقریبا رایگان شده است، خاطرنشان کرد: ساخت مرکز دائمی خدمات گردشگری در سه نقطه از شهر برای گردشگران، یکی در جاده تهران که ساخت آن را شهرداری منطقه چهار کلید زده، دیگری در جاده کرمانشاه است که ساختمان آن بطور کامل تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و آخری هم در جاده ملایر است.

مریم مقدم در خصوص رونق گردشگری در استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ به اطلاع‌رسانی ظرفیت دسترسی آسان جاده‌های بین همدان و پایتخت اشاره کرده و گفت: لازم است در این زمینه اعتباراتی برای تبلیغات در نظر گرفته شود.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری به ایجاد هتل‌های یک ستاره تا سه ستاره برای مسافران کم‌درآمد تاکید کرد و افزود: برای انجام این کار لازم است مسئولان به جذب سرمایه‌گذار برای ساخت هتل‌ها و حمایت سرمایه گذاران همت بگمارند.
وی یادآور شد: وقتی این هتل‌ها با استاندار و امنیت بالا ساخته شوند قطعاً مسافران این هتل‌ها را به خانه مسافرها ترجیح خواهند داد.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: وقتی به محوریت گردشگری در استان اذعان داریم، پس لازم است برای سهولت آن، در حوزه تبلیغاتی بخش دولتی نیز اعتبار تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ جذب توریست و گردشگر زیرساخت‌هایی فراوانی مانند فرودگاه فعال، خط‌ریلی با کیفیت مناسب و همچنین ایجاد شهرک‌ها‌، ویلاها‌ و هتل‌های با کیفیت و قیمت‌های مناسب، برای اسکان مسافران دارد.

البته یکی از ملزومات ضروری رونق گردشگری تبلیغات فعال و پویا می‌باشد تا شاید در میان این همه امکان دیدنی طبیعی و غیرطبیعی در کشور و حتی جهان انتخاب گردشگران داخلی و خارجی استان ما باشد.

فرهنگ‌سازی، روش برخورد مناسب با گردشگر و عدم برخورد صرفاً سودجویانه با گردشگر یکی از عوامل رونق این صنعت است که رسانه‌ها‌، علی‌الخصوص صدا‌و سیمای استانی می‌تواند این امر را تسهیل کند.

دیگر عامل رونق گردشگری در استان بهینه‌سازی و زیبا‌سازی اماکن گردشگری و تفریحی‌، مانند اماکن تاریخی و طبیعی و نیز در کنار این اماکن ایجاد اماکن تفریحی مانند شهربازی، استخرها و ایجاد بازارهایی برای فروش محصولات کشاورزی و سوغات استان می‌باشد‌، چرا که استان با دارای محصولات کشاورزی و باغی متنوعی‌است که شاید بدلیل ضعف تبلیغاتی حتی هنوز بسیاری از هم استانی‌ها هم از وجود آنها مطلع نبوده که کار در این زمینه می‌تواند در استان به صنعت گردشگری و توریستی رونق دوچندانی ببخشد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217939
  • دیدگاه‌ها برای ظرفیت‌های گردشگری همدان، گوهری در دل غبار بی‌توجهی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.