• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام:

همه در مقابل انتخابی که انجام می‌دهیم مسئولیم

  • کد خبر : 217791
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
همه در مقابل انتخابی که انجام می‌دهیم مسئولیم
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به انتخابات گفت: حجت شرعی داشته باشید و بدانید آفت زندگی سیاسی و فرو پاشی مقامات، لجاجت و تعصب است که محصول این دو باهم خیانت است و بقیه به شر ط عمل به ولایت سالم و احترام دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، حشمت‌اله قنبری همدانی در همایش اندیشه‌های امامین انقلاب و فتح سنگرهای کلیدی جهان که عصر چهارشنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، برگزار شد با اشار به مناسبت‌های اخیر، گفت: امسال سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، شصت و یکمین قیام ۱۵ خرداد و چند روز گذشته هم دستخوش اتفاقات معنا دار بود.
وی افزود: رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی به اتفاق همراهان به شهادت نائل آمدند.
قنبری همدانی افزود: آنچه که ما در فضای کلی واقعه اسلامی می شناسیم در جزئیات و تطبیق مصادیق ماهیت و سیمایی در ذیل انقلاب اسلامی پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه امام امروز در وجودش، زیست و حیاتش تاریخش نمایان است و احتیاجی به ارزیابی ندارد، گفت: اگر با نگاه مدبرانه بخواهیم شناسنامه‌ای تعریف کنیم حتی اگر در زمره دشمنان او باشد به این می‌رسد که امام در تاریخ اسلام سر فصل ده انسان بزرگ است.
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه آنچه امام انجام داد در آغاز یک نهضتی از سوی مرجع تقلید شیعه بود. ابراز کرد: مقطعی که امام شروع کرد زمان بازنشستگی وی بود اما امام در تاریک ترین نقطه زمان نهضت شروع کرد و آمریکا و دست نشانده وی را اخراج کرد.
قنبری همدانی با بیان اینکه امام شخصیتی نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در تاریخ کهن بود، افزود: امام را به تهران آوردند تا حذفش کنند که نشد.
وی با اشاره به حق کاپیتولاسیون گفت: آنچه امام می‌خواست برای همگان مردم بود و حتی آثار و برکاتش به دست نشانده‌ها هم می‌رسید مانند نپذیرفتن حق کاپیتولاسیون.
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: پای مسائل عامه در میان قرار می‌گرفت، امام از خود عبور می‌کرد، برای امام کلمه حق مبنا بود، در زمان پهلوی زندگی مردم اسلامی نبود چون جریان وهابیت حاکم بود، یک نفر در مقابل نظام سلطه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه انقلاب تحول، دگرگونی، زیر و رو شدن و در معنای اصطلاحی، تحول و دگرگونی سیاسی اجتماعی است، گفت: امام از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن انقلاب کرد.
قنبری همدانی افزود: مردم به اقیانوس امام گره خوردند و در ایران طهارت بزرگ اتفاق افتاد و در فاصله کوتاهی قانون اساسی تدوین و تصویب شد، در قانون اساسی انتخاب رئیس جمهور، خبرگان، شورا اسلامی،… به مردم سپرده شد .
وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که سه مطالبه اساسی است، اذعان داشت: استقلال عزت، شرف و عظمت ما است و سومین دستاورد انقلاب که جمهوری اسلامی است، اختیار صفر تا صد آن به مردم داده شده است.
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق یک اعجاز بود، نباید جای ظالم و مظلوم عوض شود، با این عملیات معادله در دنیا عوض شد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217791
  • دیدگاه‌ها برای همه در مقابل انتخابی که انجام می‌دهیم مسئولیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.