• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

کودک همدانی قربانی بی‌توجهی به معضل سگ‌های ولگرد

  • کد خبر : 217712
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۱۴
کودک همدانی قربانی بی‌توجهی به معضل سگ‌های ولگرد
معضل حضور سگ‌های ولگرد در داخل شهرها و حاشیه شهرها که به مناطق خارج از شهرها و زیست بوم‌ها نیز سرایت کرده است، در چند سال اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ معضل حضور سگ‌های ولگرد در داخل شهرها و حاشیه شهرها که به مناطق خارج از شهرها و زیست بوم‌ها نیز سرایت کرده، در چند سال اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده نشده است.

هر از گاهی خبر سگ گزیدگی و حمله و هجوم سگ‌های ولگرد به شهروندان از نقاط مختلف ایران به‌گوش می‌رسد که اخیراً در حادثه‌ای بسیار تلخ، یک کودک همدانی مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفته و فوت نمود.

تشریح چگونگی این واقعه و این ماجرا بر داغ غم آن می‌افزاید.

یکی از مطالبات کنشگران اجتماعی و بسیاری از مردم مقابله با این معضل می‌باشد که شهرداری ‌ها نیز به مقابله با معضل سگ‌های ولگرد اذعان می‌نمایند.

یک از شهروندان گفت: جمع آوری سگ‌های ولگرد که توسط پیمانکاران صورت می‌گیرد با یک موضوع به نام تعارض منافع همراه است و پیمانکاران برای مقابله جدی با سگ‌های ولگرد اراده اقدام قاطع را ندارند.

وی افزود: چرا که وجود سگ‌های ولگرد همیشه منبع درآمدی برای این شرکت‌های مبارزه با سگ‌های ولگرد می‌باشد.

وی گفت:مادامی که سگ وجود داشته باشد پیمانکار نیز برای جمع آوری آن از شهرداری هزینه دریافت می‌نماید پس بهتر است که همیشه سگ‌ها برای جمع آوری در سطح شهر تردد نمایند.

شهروند دیگری گفت: معضل حضور سگ‌های ولگرد در داخل شهرها مشکلات فراوانی همچون حمله به شهروندان، آلودگی معابر، آلودگی صوتی خصوصاً شب‌ها در داخل شهر، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و مشکلاتی از این قبیل را به همراه دارد.

وی گفت: همچنین حضور سگ‌های ولگرد در حاشیه شهرها و خارج از آن موجب نابودی گونه‌های جانوری دیگر می‌شود، چرا که سگ‌های ولگرد به صورت دسته جمعی به محل زندگی گونه‌های جانوری حمله نموده و آن‌ها را نابود می‌کنند.

با خبر فوت شدن یک کودک همدانی توسط سگ‌های ولگرد دوباره این موضوع جزوه اخبار داغ در سطح کشور قرار گرفت.

اما هنوز اراده خاصی از جانب مسئولین برای برطرف نمودن این مشکل در کشور مشاهده نمی‌شود.

مدت‌ها پیش کشور مصر نیز با چنین معضلی روبرو بود که با مدیریت صحیح از این تهدید یک فرصت ایجاد نمود.

و باید دید آیا مسئولین کشور با اتخاذ یک تصمیم درست که تعارض منافعی نیز در آن نباشد قدام به برطرف نمودن این مشکل می‌نمایند؟

لازم به ذکر است برخی از احساسات در حمایت از حقوق حیوانات نیز باعث در هم آمیختگی این موضوع با حمایت از حقوق حیوانات شده است و هر وقت که درباره برطرف نمودن این معضل صحبتی در کشور شود، صداهای حامیان حقوق حیوانات بلند شده و مانع از رطرف نمودن مشکل می‌شود.

اما حالا پس از رخ دادن اتفاق تلخ دیگری از حمله حیوانات ولگرد به یک کودک، شاید نیاز باشد مسئولین تجربه دیگر کشورها را همانند مصر در جمع آوری سگ‌های ولگرد مورد بررسی قرار دهند.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217712
  • دیدگاه‌ها برای کودک همدانی قربانی بی‌توجهی به معضل سگ‌های ولگرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.