• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
5
با شروع فصل گرما؛

وحشت شهروندان از نوجوانان موتورسوار در بهار

  • کد خبر : 217610
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
وحشت شهروندان از نوجوانان موتورسوار در بهار
با شروع فصل گرما در شهرستان بهار، حضور راکبین موتور سیکلت در سطح معابر عمومی اهم از شهر و روستا قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ راکبین نوجوان موتور سیکلت در شهرستان موجب به‌وجود آمدن معضلات و خطرات در این زمینه هستند.

شهروندان بهاری هرساله با افزایش تعداد راکبین موتور سیکلت که اکثراً قریب به اتفاق آن‌ها راکبین نوجوانی هستند که به تازگی و بدون گواهینامه و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح معابر عمومی تردد می‌نمایند، گله‌مند هستند.

یکی از شهروندان فعال حوزه اجتماعی گفت: متأسفانه شاهد افزایش چشم‌گیر تخلفات موتورسواران در سطح شهر بهار، به ویژه توسط راکبان کم‌سن‌وسال، هستیم و این بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، جان عابران پیاده، به‌ویژه زنان و کودکان را به‌شدت در معرض خطر قرار داده است.

وی در ادامه افزود: در پی این تخلفات، اخیراً شاهد وقوع حادثه‌ای در خیابان سی متری شهید بهشتی ، روبروی مسجد حضرت ابوالفضل بودیم که در آن یک موتورسوار نوجوان با یک عابر پیاده خانم برخورد کرد.
این حادثه بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد و توجه همگان را به معضل بی‌توجهی موتورسواران به قوانین راهنمایی و رانندگی جلب کرد.

شهروند دیگری گفت: راکبان نوجوان موتور سیکلت که در ساعات خروج از مدرسه و ساعات انتهایی روز در شهر نمایان هستند بعضاً موجب ایجاد مزاحمت و تصادف‌های خیابانی می‌شوند.

یکی از شهروندان که در راه‌های بین شهری و روستایی در سطح شهرستان تردد می‌نماید گفت: راکبین موتور سیکلت که عمدتاً نوجوانان دبیرستانی هستند و از چند روستا به یک مدرسه برای تحصیل رفت و آمد می‌نمایند، در هنگام خروج از مدرسه و در مسیرهای خطرناک بین شهری و روستایی بعضاً اقدام به انجام حرکات نمایشی با موتور سیکلت می‌نمایند و علاوه بر آن با سرعت بسیار بالایی از بین خودروها حرکت می‌نمایند که این حرکات بسیار برای جان آن‌ها و دیگران خطرناک است.

موضوع راکبین موتور سیکلت موضوع تازه‌ای نیست و هرساله این معضل گریبان‌گیر اهالی است و مردم انتظار برخورد با متخلفان را دارند.

پلیس نیز هر ساله با متخلفان برخورد می‌نماید که باید دقت داشت که با راکبین متخلف و مزاحم برخورد شود و به اصطلاح تر و خشک با هم نسوزد.

اما موضوع مهم، بحث فرهنگ سازی و نظارت خانواده‌ها بر فرزندان خود است که سهم بسزایی در کنترل این معضل دارند.

نوجوان دارای انرژی و هیجانات بسیار زیادی است که راه تخلیه هیجانات خود را در کف خیابان‌ها با انجام حرکات خطرناک توسط موتور سیکلت می‌یابد.

باید به موضوع تخلیه هیجانات نوجوانان نیز توجه نمود و تفریحات دیگری را جایگزین موتور سواری در سطح شهر و معابر عمومی نمود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217610
  • دیدگاه‌ها برای وحشت شهروندان از نوجوانان موتورسوار در بهار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.