• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3
مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه:

از صدور آراء متناقض پرهیز کنیم

  • کد خبر : 217384
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
از صدور آراء متناقض پرهیز کنیم
مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه گفت: رویه قضایی قابل توجهی داریم ولی باید از صدور آراء متناقض پرهیز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر‌همدان» سید علی موسوی در پیش نشست دوم همایش ملی تابعیت با عنوان تابعیت در رویه قضایی ایران که پیش از ظهر امروز در محل سالن دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، گفت: در وزارت امور خارجه معتقدیم که همه موضوعات حقوقی در تعامل با دانشگاه و پژوهشگران می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ سال از عمر تابعیت گذشته، افزود: بر اساس نظرات کارشناسان و حقوق‌دانان نیاز به اصلاحات هستیم.

موسوی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی با برخی از چالش‌ها مواجه هستیم، اظهار کرد: از این چنین همایش‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم که این نوع برنامه‌ها زمینه مناسبی را برای تدوین توصیه‌ها و پیشنهاد‌های لازم برای ما از جمله در بحث تابعیت فراهم کند.

مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بحث تابعیت صرفا بحث تابعیت نیست، ادامه داد: انواع و اقسام ملاحظات مهاجرت، پناهندگی، افراد بی تابعیت، ایرانیان خارج از کشور، مهاجرین غیر قانونی و قانونی و چالش‌هایی که برای این موضوع وجود دارد همه در ارتباط با تابعیت است.

وی تاکید کرد: باید با نگاه همه جانبه نه صرفا حقوقی بلکه با در نظر گرفتن همه ملاحظات سیاسی، امنیتی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، اقتصادی همه در کنار هم توصیه لازم برای قانون جدید یا اصلاح در رویه‌های قضایی انجام شود.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217384
  • دیدگاه‌ها برای از صدور آراء متناقض پرهیز کنیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.