• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
5
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان تأکید کرد:

لزوم گسترش پوشش فیبر نوری در استان همدان

  • کد خبر : 216550
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
لزوم گسترش پوشش فیبر نوری در استان همدان
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان با بیان اینکه در شهرستان ملایر پیشرفت ۹۵ درصدی در پوشش فیبرنوری داشته‌ایم، گفت: برنامه گسترش فیبر نوری در هر ۳۳ شهر استان همدان مدنظر است.

عباس صادقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری وظیفه توسعه ارتباطات و نظارت بر توسعه ارتباطات توسط اپراتورهایی که مجوز دارند را برعهده دارد، گفت: در حوزه فناوری ثابت ارتباطات فیبر نوری و ای‌دی‌اس‌ال مهم است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تلفن همراه توسعه ارتباطات در شهر و روستاها مد نظر است، افزود: در توسعه فناوری اطلاعات نیز توسعه در دستگاه‌های دولتی، کسب و کار، شرکت ‌ها و عموم مردم اهمیت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان ادامه داد: از سال گذشته تاکنون رشد خوبی در حوزه اطلاعات استان داشته‌ایم اما بیشتر مبتنی بر تلفن همراه و ارتباطات همراه بوده است.

صادقی با بیان اینکه ۱۹۰ هزار مشترک ثابت در همدان وجود دارد، تصریح کرد: دومیلیون و صد هزار مشترک همراه نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت به فکر چاره افتاده تا بستر ثابت را برای اینکه مردم به سرعت بالاتر دسترسی پیدا و پایداری شبکه بهتر باشد توسعه دهد، گفت: در این راستا توسعه فیبر نوری در همدان و ملایر از سال قبل شروع شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان خاطرنشان کرد: در ملایر پیشرفت ۹۵ درصدی در شبکه اصلی و پوشش فیبرنوری داشته‌ایم و در چندماه آینده با پوشش صد درصدی، بهره برداری توسط مردم انجام خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه برنامه گسترش فیبر نوری در هر ۳۳ شهر استان همدان مدنظر است، افزود: امیدواریم از تعداد قابل توجهی شهر که دارای فیبرنوری کامل شدند بهره برداری کنیم‌.

وی در پایان با بیان اینکه برخی استان‌ها مثل قم، گلستان و کرمان در این حوزه خوب عمل کردند، تصریح کرد: بقیه استان‌ها هم سطح ما هستند و ما در تلاش هستیم تا به کمک شهرداری و مردم جزء استان‌های با رتبه بالا در کشور باشیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216550
  • دیدگاه‌ها برای لزوم گسترش پوشش فیبر نوری در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.