• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
5
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد:

زن در اسلام، مظهرِ جمالِ الهی و مربیِ نسلِ آینده

  • کد خبر : 216162
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۴
زن در اسلام، مظهرِ جمالِ الهی و مربیِ نسلِ آینده
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه پیغمبر جایگاه عظیم را برای زنان مطرح می‌کند، گفت: حتی مسئله حجاب و امثال آن که مطرح می‌شود برگشت به مسئله کرامت و حفظ احترام جامعه است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با تبریک دهه کرامت و با اشاره به منزلت و جایگاه زن و دختر از نگاه اسلام گفت: اگر یک مقایسه کوچیکی بین قبل از رسالت پیغمبر اسلام و جایگاهی که زنان در جامعه جاهلی داشتند با بعد از اسلام داشته باشید متوجه جایگاه زنان در اسلام می‌شویم.

شعبانی‌موثقی افزود: زنی که قبل از اسلام، جامعه برای او ارزشی قائل نبود، نه فقط در عربستان آن روز ، خیلی از تمدن‌های روزگار حتی در مثلاً کشورهای دیگر آن جایگاهی که با نوان باید داشته باشند را نداشت.

وی ادامه داد: بعد ازاسلام یکباره می‌بینید که پیغمبری مبعوث می‌شود که اولاً دختران فراوانی دارند که در راس آن‌ها حضرت‌زهرا(س) است و ثانیاً نگاه پیغمبر به زنان این است که زن مظهر جمال الهیه و گویا دستور خدا به محبت به زنان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه پیغمبر حضرت‌زهرا(س) را نه به عنوان اینکه یک دختر هست بلکه به عنوان یک بانو سیده نساء زنان و یک شخصیت برجسته معرفی می‌کند، افزود: پیغمبری که وقتی حضرت‌زهرا(س) وارد مجلس می‌شود تمام قد به احترام او بلند می‌شود.

وی ادامه داد: پیغمبری که به جامعه، اصحاب و مسلمان‌ها می‌گوید هر کس مومن‌تر است ایمان بیشتری دارد و نسبت به خانواده‌اش محبت بیشتری دارد به من نزدیک‌تراست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلام یک نقش با عظمتی را برای خانم‌ها از لحاظ فی نفسه و هم از نظر اجتماعی دارد، ادامه داد: حضرت‌زهرا(س) و دختر ایشان حضرت زینب و زنان بسیار بزرگی که در تاریخ اسلام داریم حضور اجتماعی و سیاسی داشتند.

وی با اشاره به اینکه اسلام یک بستری را آماده کرده که علاوه بر اینکه برای بانوان ارزش ذاتی قائل هست می‌خواهد به آن‌ها جایگاه اساسی بدهد، گفت: نقش آفرینی زنان را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده نمی‌گیرد.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اساسی‌ترین کار در جامعه کار تربیت است و مربی بودن را اسلام به مادران واگذار کرده است تاکید کرد: نگاه اسلام به بانوان در نقش مادری و نقش تربیتی نگاه اساسی است.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216162
  • دیدگاه‌ها برای زن در اسلام، مظهرِ جمالِ الهی و مربیِ نسلِ آینده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.