• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
5

تشکیل پرونده قضایی برای مدیران در مرحله دوم ترک فعل

  • کد خبر : 192553
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
تشکیل پرونده قضایی برای مدیران در مرحله دوم ترک فعل
معاون توسعه حل اختلاف استان همدان با بیان اینکه در صورت ترک فعل مدیران ومسئولان مرحله اول اخطار است و چنانچه موضوع رفع نشد مرحله بعد تشکیل پرونده قضایی است، گفت: در بسیاری از موارد با اخطار موضوع حل و فصل و مشکل رفع شده است.

به گزارش عصر همدان؛ معاون توسعه حل اختلاف استان همدان در نشست خبری صبح امروز عنوان کرد: مدیران پس از  ترک فعل، بار اول تذکر میگیرند اگر موضوع حل و فصل نشد برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

سید هادی مصطفوی افزود: بسیاری از موارد ترک فعل در استان با تذکر به مدیران برطرف شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان در راستای ازدیاد پرونده ها در دادگستری گفت: سند تحول قضایی یکی از اسناد مهم است که  در این باره اقدامات مهمی در استان رقم خورده و کنترل ورودی پرونده‌های قضایی و کاهش زمان بررسی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ملاک این سند بوده است بطوری که پرونده های ورودی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مصطفوی از  راه‌اندازی کمیته‌های مصلحین و معتذرین در دستگاه قضا همدان خبر داد و گفت: راه اندازی کمیته های مصلحین سبب شد همدان از رتبه اول جرائم لسانی کناز زده شود و آمار این جرائم کاهش چشمگیر داشته است.

وی افزود: با تشکیل کمیته مصلحین و فعالیت آن در تیرماه امسال، شاهد عذرخواهی ۴ هزار و ۶۱۱ مورد در درگیری‌ها و عدم تشکیل پرونده قضایی برای افراد بوده ایم.

مصطفوی گفت: اولویت‌بندی ما مسائل فرهنگی است و حمایت خبرنگاران در کمیته‌های معتذرین و مصلحین میتواند کمک شایانی به دستگاه قضا داشته باشد که برای این امر برنامه ریزی هایی انجام شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان عنوان کرد: افزایش اجاره‌ بها سبب شده ماهانه ۸۰ پرونده تخلیه خانه در دو شعبه حل اختلاف استان  مطرح شود.

مصطفوی افزود: برای کنترل اجاره بها و قیمت مسکن در استان کارگروهی تشکیل شده و بیشتر پرونده ها پیش از تشکیل و به جریان افتادن، حل و فصل می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان در جواب خبرنگار عصر همدان در باره کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخلفات ساختمانی گفت: طبق قانون حفظ اراضی زراعی و باغی، ساخت و ساز غیر مجاز در آن جرم‌ است اما ساخت و ساز غیرمجاز شهری در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی می‌شود و چنانچه ترک فعل صورت گیرد به شهرفروشی می‌انجامد که ما به شدت با آن مخالفیم.

مصطفوی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در سلامت اداری رتبه‌دار کشوری است، افزود: نگاه تخصصی به پیگیری و بررسی پرونده های قضایی تشکیل شده در استان، زمان آن را کاهش داده است اما نگاه ما به رویکرد تخصصی است و ما در آینده بجای اجرای احکام شاهد محاکم صلح خواهیم بود.

انتهای پیام/ ط

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192553
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل پرونده قضایی برای مدیران در مرحله دوم ترک فعل بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.