• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
6
نماینده مجلس اعلام کرد:

کاربردهای باورنکردنی معدن لیتیوم در صنعت

  • کد خبر : 187215
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کاربردهای باورنکردنی معدن لیتیوم در صنعت
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اسلامی با تاکید بر نقش فلز لیتیوم در صنایع مختلف گفت: این فلز نایاب و منحصر به فرد به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص، کاربردهای فراوانی نظیر: استفاده در باطری‌های قابل شارژ وسایل هوشمند، صنایع پزشکی و صنعت هواپیما‌سازی دارد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: کشف معدن فلز قلیایی و نایاب لیتیوم بسیار با ارزش بوده و می‌تواند منشا خیر و برکاتی برای کشور و استان باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه این معدن از نظر وسعت در دنیا بی‌نظیر است و می‌تواند در استان و کشور تحولات اقتصادی بی‌نظیری را رقم بزند، عنوان کرد: با کشف معدن فلز قلیایی و نایاب لیتیوم، کشورهای مختلف جهان از جمله صهیونیست از به‌هم ریختن معادلات، موازنه‌های قدرت اقتصادی و تقویت جایگاه ژئوپلتیک ایران در دنیا بخاطر این اکتشاف، معترف شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دیگر استفاده‌های کاربردی این ماده ارزشمند نام برد و یادآور شد: معدن ارزشمند لیتیوم در یک منطقه‌ی بسیار بکر و محروم استان همدان، کشف شد و با قابلیت‌های فراوانی که در صنایع پزشکی از قبیل: ساخت داروهای ضد افسردگی، درمان بیماری‌های دو قطبی و اختلالات روانی دارد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: به‌دلیل سبک، محکم و انعطاف پذیر بودن آلیاژی از لیتیوم، به مصارف آن در صنعت هواپیما‌سازی می‌توان اشاره کرد.

این نماینده مجلس از کاربرد این منبع ارزشمند در صنعت باطری خودروهای برقی، تلفن همراه و رایانه خبر داد و اذعان داشت: در چند روز اخیر هیئتی از کشور استرالیا به کشور آمده و مصرانه پیگیر برگزاری جلسات هدفمند در این راستا بودند.

فلاحی افزود: در جلساتی که برگزار شد پیشنهاداتی از هر دو طرف مطرح گشت که می‌توان با اجرای تفاهم‌نامه بین دو کشور ایران و استرالیا با استقرار صنایع تبدیلی مرتبط از آن استفاده بهینه کرد.

 

انتهای پبام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187215
  • دیدگاه‌ها برای کاربردهای باورنکردنی معدن لیتیوم در صنعت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.