• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5

اجاره‌بها برای بهایی که وجود ندارد

  • کد خبر : 187154
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
اجاره‌بها برای بهایی که وجود ندارد
اجاره‌بها، بهایی که بیشتر شبیه رقابتی سنگین و نفس گیر بین بعضی از صاحبخانه‌ها برای گرفتن مبالغی بیشتر از مستأجر تحت عنوان پیش و اجاره است.

به گزارش عصر همدان؛ بسیاری از  خانه‌هایی که برای اجاره در بنگاه‌ها و فضای مجازی ارائه می‌شوند بناهایی با عمر بالا و گاهاً فاقد امکانات کافی برای سکونت هستند اما برخی از صاحب‌خانه‌ها بدون توجه به شرایط ملک خود فقط بدلیل تقاضای زیاد، عرضه کم و عدم ساخت منازل جدید در این فضای رها شده، یکه تازی می‌کنند .

درآمدها با نرخ تورم الان همخوانی ندارند

پدر یک خانواده  در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: منزل ما در یک ساختمان فرسوده است، پارکینگ و انباری هم ندارد، اما به خاطر اینکه خانواده پنج نفره هستیم و کسی با این تعداد نفرات حاضر به اجاره دادن منزل به ما را ندارد، مجبورم  همین خانه را دوباره تمدید کنم.

وی افزود: بنده کارمند جزء هستم، درآمدم کفاف زندگیم را نمی‌دهد و افزایش حقوقی که دریافت کرده‌ام با نرخ تورم الان همخوانی ندارد.

این کارمند ادامه داد: صاحب‌خانه‌ام مبلغ پیش و اجاره ماهانه را چند برابر کرده به همین خاطر قصد داشتم به منزل دیگری بروم، اما به هر بنگاهی که سر زدم با مبلغ درخواستی من، منزلی نداشت بنابراین تصمیم گرفتم که به خواسته صاحب خانه‌ام تن دهم.

گرفتاری و بلا تکلیفی مستاجران

مادری با یک فرزند که همسرش ترکش کرده بود بدون داشتن درآمدی دیگر آشیانه‌ای برای زیستن نداشت، با چشمی پر از اشک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: صاحب‌خانه‌ام وسایلم را بیرون ریخته و هرچه التماسش کردم فرصتی برای پیدا کردن منزل مناسب به من نداد.

مریم افزود: خانواده و فامیلی ندارم که از من حمایت کنند، کار و درآمد خاصی هم ندارم، در حالیکه اشک در چشمش حلقه زده بود اشاره‌ای به فرزند کوچکش کرد و ادامه داد هیچ مالکی با شرایط فعلی من حاضر به اجاره دادن منزل خود به ما نمی‌شود.

فقط به زوج جوان و بدون فرزند اجاره می‌دهیم! محمد با داشتن دو فرزند گفت: نزدیک به یک ماه است که دنبال خانه‌ای مناسب می‌گردم، اما با قیمت‌های فضایی و بعضاً درخواست‌های عجیب صاحب‌خانه‌ها مبنی بر نداشتن فرزند، مواجه می‌شویم.

وی افزود: با این وضع که گرانی به اوج خود رسیده شاید بتوانیم در خورد و خوراکمان صرفه‌جویی کنیم ولی بدون خانه و مسکن که نمی شود زندگی کرد!

محمد ادامه داد: چرا برای اجاره‌بها هیچ قانون و نظارتی وجود ندارد؟ چرا مسئولین به داد مردم نمی‌رسند و راهکاری برای خانواده‌های کم بضاعت ندارند؟  پس ما درد خود را به چه کسی بگوییم؟ این‌ها همان کسانی نیستند که برای جمع آوری رای به پایین شهر آمده و شعار به حمایت از فقرا  و برپایی عدل دادند؟

در این خصوص خبرنگار ما با فرزاد تیموری سرپرست معاونت امور عمرانی استاندارد ی همدان، بارها تماس گرفت اما او پاسخگو نبود!

بررسی‌های میدانی هم حاکی از آن است که دولت و مسئولین در کنترل نرخ اجاره‌بها چندان موفق نبوده‌اند به طوری که این عدم موفقیت در حوزه اجاره باعث شده که مقام معظم رهبری هم در این بخش گله‌مند شوند.

بخش اعظمی از افراد جامعه با مشکل اجاره روبه‌رو هستند و انتظار می‌رود که دولت برای حل این معضل اقدامی موثر انجام دهد و برای مقابله با سودجویان و بهتر شدن روند این مسئله قانون منسجمی را  اتخاذ کند.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187154
  • دیدگاه‌ها برای اجاره‌بها برای بهایی که وجود ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.