• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
2

ایجاد فروشگاههای دائمی ملزومات حجاب در استان همدان

  • کد خبر : 183732
  • 21 اردیبهشت 1402 - 12:20
ایجاد فروشگاههای دائمی ملزومات حجاب در استان همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، به اکران فیلم های منتخب حوزه عفاف و حجاب در جشنواره ” گوهرشاد”  اشاره کرد و گفت: این فیلم ها در هفته عفاف و حجاب، در سالن های نمایشی رونمایی و اکران خواهند شد. به گزارش عصر همدان؛ محمد هادی نظیری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در […]

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، به اکران فیلم های منتخب حوزه عفاف و حجاب در جشنواره ” گوهرشاد”  اشاره کرد و گفت: این فیلم ها در هفته عفاف و حجاب، در سالن های نمایشی رونمایی و اکران خواهند شد.

به گزارش عصر همدان؛ محمد هادی نظیری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب خیلی از تصمیمات در سطح کلان گرفته میشود اما یکسری از اقدامات هم در سطح استان ما میتوانیم داشته باشیم.

وی افزود: در یکی دو هفته اخیر خیلی از وظایف ما در این حوزه مشخص شده و باید بصورت قانونی وارد عمل شویم نظیری اضافه کرد: در سال گذشته  بعد از اغتشاشات، در حوزه عفاف و حجاب یکسری اقدامات در سطح استان انجام شد، الان نیز در طی دو هفته اخیر با ادارات و مجتمع های تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی مکاتباتی انجام شده و قرار شده از ورود افراد بی حجاب به آن مناطق جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در برگزاری برخی از رویداد های فرهنگی و جنگ شادی که در آن تجمعات مختلط و غیر قانونی صورت میگیرد، از طریق افرادی که با مجموعه ما همکاری میکنند افراد بی حجاب را با اهدای روسری امر به معروف کرده و در صورت مخالفت ایشان از ورود به این مکان ها جلوگیری می کنند، که اتفاقا در هفته اخیر با این کار نه تنها افراد بی حجاب از این کار ناراحت نشده بلکه از پذیرفتن هدایا استقبال کرده و با پوشیدن روسری حجاب خود را رعایت کرده اند.

نظیری خاطر نشان کرد: در حوزه کارهای ایجابی که همان فرهنگ سازی  و فراهم ساختن زیر ساخت های حوزه عفاف و حجاب است نیز اقداماتی نظیر برگزاری نمایشگاه قرآن در تالار قرآن که حدود پنج غرفه به ملزومات حجاب اختصاص داده را در اوایل فروردین ماه سال جاری داشته ایم.‌

وی از برگزاری جشنواره مد و لباس در هفته عفاف و حجاب خبر داد و گفت: درآذر ماه سال گذشته  اولین نمایشگاه مد و لباس با حضور ۷۰  الی ۸۰ غرفه از تولید کنندگان سراسر کشور را در تالار کتیبه داشتیم که متاسفانه ایراداتی را داشت و با برگزاری دومین دوره آن در ۲۱ تیر ماه امسال سعی شده است خیلی از ایرادات آن رفع شده و محصولات از لحاظ کیفیت و قیمت، مناسب تر  و با تخفیفات بیشتری به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به تهیه برشور برای معرفی تمامی اماکن و تولیدی های ملزومات حجاب در سطح استان عنوان کرد: با توجه به اینکه اماکن ملزومات حجاب در سطح شهر بسیار پراکنده هستند و خیلی از مردم از وجود آنها بی اطلاع هستند ما با پخش و توزیع  وسیع این بروشورها در واقع به معرفی این اماکن  و دسترسی بهتر مردم به آنجا را تدبیر کرده ایم.

نظیری در پاسخ به ایجاد فروشگاههای دائمی ملزومات عفاف و حجاب در سطح شهر گفت: تعدادی از افراد دغدغه مند در حوزه عفاف و حجاب  سعی بر برگزاری فروشگاه ها و نمایشگاههای دائمی  ملزومات عفاف و حجاب در سطح شهر طی هفته های اخیر را  دارند.

وی اظهار داشت: نکته بعدی در حوزه عفاف و حجاب کار تبیینی است که سازمان تلبیغات اسلامی با همکاری شهرداری برنامه های متناسب با فضای پیاده راه بوعلی سینا طراحی خواهد کرد، یکی از این کارها برگزاری نشست های تبیینی در تالار فجر در آرامگاه بوعلی و مجتمع شهید آوینی در بلوار بعثت است که در آنها از سخنرانان کشوری استفاده میشود، به این صورت که عده ای در مسیر پیاده راه بوعلی سینا و ابتدای بلوار بعثت، اشخاص بی حجاب را به تالار ها برای استفاده از این برنامه ها راهنمایی و ترغیب کنند.

مدیر کل تبلیعات اسلامی استان همدان اضافه کرد: سلسه جلسات حجاب دکتر شاهین فرهنگ را با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی بصورت کارگاه برای حدود ۵۰۰ نفر از افراد اتحادیه برگزار و این افراد را با ارائه تکنیک های تخصصی برای توجیه و راهنمایی افراد بی حجاب در مدارس آماده میکنیم.

نظیری افزود: یکی دیگر از کارهای فرهنگی در پیاده راه بوعلی به لحاظ تبلیغات محیطی و طراحی کارهای هنری زیباست.

نظیری اذعان داشت: برگزاری نمایشهای خیابانی با طراحی و راهنمایی کارشناسان حوزه عفاف و حجاب که دارای تاثیر گذاری باشد از دیگر برنامه ها در این راستا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، در پایان به اکران فیلم های منتخب حوزه عفاف و حجاب در جشنواره ” گوهرشاد”  اشاره کرد و گفت: این فیلم ها در هفته عفاف و حجاب، در سالن های نمایشی رونمایی و اکران خواهند شد.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183732
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد فروشگاههای دائمی ملزومات حجاب در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.