• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
5

سراب های گیان و فارسبان دو قطب گردشگری نهاوند در برزخ مدیریت و مالکیت/ گیان آبروی نهاوند است

  • کد خبر : 181209
  • 19 فروردین 1402 - 14:57
سراب های گیان و فارسبان دو قطب گردشگری نهاوند در برزخ مدیریت و مالکیت/ گیان آبروی نهاوند است

در حالی که ظرفیت های بکر گردشگری سرآب های نهاوند تواند اقتصاد گردشگری منطقه را با تقویت زیر ساخت ها و ایجاد مشاغل متعدد دگرگون کند ولی متاسفانه قدر آنها دانسته نمی شود. به گزارش عصر همدان، هم این روزها و البته در گذشته هم سراب گیان و فارسبان دو قطب گردشگری نهاوند که می […]

در حالی که ظرفیت های بکر گردشگری سرآب های نهاوند تواند اقتصاد گردشگری منطقه را با تقویت زیر ساخت ها و ایجاد مشاغل متعدد دگرگون کند ولی متاسفانه قدر آنها دانسته نمی شود.

به گزارش عصر همدان، هم این روزها و البته در گذشته هم سراب گیان و فارسبان دو قطب گردشگری نهاوند که می توانند میزبان شایسته ای برای خیل عظیم گردشگران باشند؛ حال خوبی را سپری نمی کنند و در برزخ با مشکل ندانم کاری دست و پنجه نرم می کنند، سراب گیان دست به گریبان مشکل مدیریت و سراب فارسبان درگیر با مشکل مالکیت است.

قطعا ادامه و کش دادن این اوضاع یک بازنده بزرگ به نام مردم دارد؛ یکی مردمان منطقه و دیگری مردمانی که تحت عنوان گردشگر و مهمان‌، دل به مسافرت نهاوند خوش می کنند.

متاسفانه این روزها که سرآب گیان به عنوان پربازدیدترین مکان گردشگری شهرستان باید چهره ای زیبا و در شان مردم و تاریخ این منطقه داشته باشد به حال خود رها شده است و متولی ندارد.

در این سرآب زیبا در ایام نوروز نه خدماتی به مسافران ارائه شد و نه ورودی خاصی وجود دارد و نه دلسوزی که قدر این گنج را بداند.

مسافرانی که به سرآب سفر کردند از انباشته شدن زباله ها، بسته بودن سرویس های بهداشتی و نبود هیچ امکاناتی گلایه دارند و کسی هم پاسخگوی آنها نیست.

در سایه بی توجهی و عدم مشخص شدن مدیریت سرآب گیان ظاهرا عده ای بدون‌ مجوز در حال ساخت دکه هستند.

تصاویری هم از انباشت زباله در این سرآب زیبا در فضای مجازی منتشر شد که واقعا مایه تاسف است.

شهرداری و شورای اسلامی شهر گیان هم در دو اطلاعیه اعلام کرده است که؛ در حال حاضر سراب تحت نظارت منابع طبیعی است و سال گذشته منابع طبیعی قرارداد یک ساله با شهرداری بسته بود و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ پایان قرداد بود و تاکنون هیچگونه قراردادی منابع طبیعی با شهرداری نوشته نشده و شهرداری از این تاریخ به بعد هیچگونه مسئولیت یا مجوزی در قبال گرفتن عوارض و همچنین جمع آوری زباله‌ها و سرویس بهداشتی را ندارد و در حال حاضر وظیفه منابع طبیعی است که به مشکلات رسیدگی کند.

در اطلاعیه دوم نیز اعلام کرده است: خدمت تمام دکه داران سراب به اطلاع شما عزیزان می‌رساند که شهرداری هیچگونه توافقی یا قرار دادی با منابع طبیعی ندارد و شهرداری مسئولیتی در قبال دکه داران سراب ندارد و هیچگونه مجوزی را صادر نخواهد کرد و مسئولیت ایجاد دکه در سراب، بدون مجوز از نهادهای مربوطه متوجه خود این افراد خواهد بود.

مسئولان باید بدانند سرآب گیان آبروی نهاوند است و باید قدر این گنج خدادادی را بدانیم و بدانند.

تصاویری تاسف بار از وضعیت این روزهای سراب فارسبان یکی دیگر از قطب های گردشگری نهاوند نیز در فضای مجازی منتشر شد که مایه تاسف بود هرچند که بعد از انتشار این تصاویر منابع طبیعی نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد.

سراب فارسبان به علت موضوع ثبت پلاک به حال خود رها شده است آن‌هم در شرایطی که این سراب زیبا با طبیعت چشم نوازش در ایام نوروز میزبان انبوهی از مردم و گردشگران بود.

این بهشت بدون متولی سومین مرکز پر بازدید گردشگران نوروزی در نهاوند در روزهای ابتدایی سال بوده است.

نتیجه نداشتن متولی و بلاتکلیف بودن سراب فارسبان سال ها است منجر به تخریب زیر ساخت ها و تجهیزات آن شده و دیری نخواهد پایید که شاهد ویرانی و نابودی این سراب زیبا و نعمت خدادادی خواهیم بود

به گزارش عصر همدان، در حالی که این ظرفیت های بکر می تواند اقتصاد گردشگری منطقه را با تقویت زیر ساخت ها و ایجاد مشاغل متعدد دگرگون کند ولی متاسفانه قدر آنها دانسته نمی شود.

برای حل این مشکل چاره مصلحت و دل این و آن را به دست آوردن نیست باید با ادله و سند و قاطعیت یکبار برای همیشه، بهترین تصمیم مدیریت و مالکیت برای این دو سراب با توجه به منفعت کلی مردم و شهرستان گرفته شود و پرونده آنها بسته شود.

قطعا متولیان و مسئولان با توجه به بررسی، تحقیق، ادله و در نظر گرفتن ظرفیت این دو سراب بکر می توانند بهترین راه حل را با همراهی و همدلی مردمی که عاشق و دلسوز منطقه و شهرستان قدیمی نهاوند هستند، ارائه کنند تا نهاوند همچنان در فهرست مناطق مهم گردشگری غرب کشور قرار داشته باشد.

مردم انتظار دارند مسئولان شهرستان یک بار برای همیشه مشکلات این سرآب که آبروی نهاوند است را حل کنند چون حاصل این بی نظمی و مدیریت چیزی نیست جز تخریب سرآب های نهاوند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181209
  • دیدگاه‌ها برای سراب های گیان و فارسبان دو قطب گردشگری نهاوند در برزخ مدیریت و مالکیت/ گیان آبروی نهاوند است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.