• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است

  • کد خبر : 17919
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۵۱
تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است

یک فعال حوزه تشکیلات با بیان اینکه تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است گفت: لازمه پیشبرد اهداف انقلاب داشتن تشکیلات است ما دشمن تشکیلاتی داریم و لازمه پیروزی بر دشمن داشتن تشکیلات است.   حمیدرضا محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ در خصوص تشکیلات و چرایی موفقیت و عدم موفقیت تشکیلات […]

یک فعال حوزه تشکیلات با بیان اینکه تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است گفت: لازمه پیشبرد اهداف انقلاب داشتن تشکیلات است ما دشمن تشکیلاتی داریم و لازمه پیروزی بر دشمن داشتن تشکیلات است.

 

حمیدرضا محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ در خصوص تشکیلات و چرایی موفقیت و عدم موفقیت تشکیلات عنوان کرد: فهم تشکیلات چهار رکن دارد که در کنار هم به تشکیلات معنا می دهند.
وی افزود: رهبر، پیرو، هدفمند بودن تشکیلات و با یکدیگر ربط و نسبت داشتن چهار رکن اساسی تشکیلات است.

این فعال حوزه تشکیلات اسلامی با بیان اینکه رهبر تشکیلات باید تشکیلات خود را هدایت کند تاکید کرد: افرادی هم که در کنار رهبر، جمع هستند باید در مسیر رسیدن به هدف حرکت کنند و در نتیجه باید با یکدیگر ربط نسبت داشته باشند و این چهار مورد جز اساسی تشکیلات است.

محمدی در ادامه عنوان کرد: اگر بخواهیم قوت و ضعف تشکیلات را ببینیم باید این چهار رکن را نگاه کنیم و برای آسیب شناسی تشکیلات باید رابطه اینها را با یکدیگر بررسی کنیم.

وی در خصوص ویژگی های رهبر تشکیلات گفت: رهبر تشکیلات باید به عنوان پرچمدار به هدف و تشکیلات باور و اعتقاد داشته باشد و این یک شاخصه جدی است. اگر به اهداف پایبند نباشد به تشکیلات ضربه می زند و این عدم پایبندی یکی از آفت های تشکیلات است.

این فعال حوزه تشکیلات اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از تشکیلات بلافاصله از هم می پاشند و دوام چندانی ندارند تاکید کرد: باید این‌گونه تشکیلات را از دو جنبه نگاه کنیم یکی اینکه آیا رهبر واقعاً علمدار بوده است، آیا رهبر دغدغه تشکیلات و اهداف را داشته است یا خیر؟.

محمدی افزود: علم دار بودن رهبر لازمه داشتن یک تشکیلات است اما کافی نیست.

وی دلیل دیگر عدم موفقیت تشکیلات را کادر سازی نکردن دانست و بیان کرد:کادرسازی باید انجام شود و این مهم باید دغدغه اصلی هم باشد.

این فعال حوزه تشکیلات خاطر نشان کرد: تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است و در مرحله بعد کادرسازی انجام می‌شود و اساس فهم ما از دین و آموزه های رهبری اساساً بدون داشتن تشکیلات محقق نمی شود.

وی در پایان گفت: لازمه پیشبرد اهداف انقلاب داشتن تشکیلات است ما دشمن تشکیلاتی داریم و لازمه پیروزی بر دشمن داشتن تشکیلات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17919
  • دیدگاه‌ها برای تشکیلات برای رشد و تربیت افراد است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.