• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1

راهیابی نمایش “صندلی را در کنار پنجره بگذار” از بهار به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان

  • کد خبر : 171049
  • 30 آبان 1401 - 11:04
راهیابی نمایش “صندلی را در کنار پنجره بگذار” از بهار به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان

حبیب شهنوازیان: در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور هفت گروه ویژه به میزبانی شهرستان بهار بمدت سه روز از یکم تا سوم آذر ماه در سه سانس ۹صبح و ۱۵ بعدازظهر و ۱۹شب به اجرای برنامه صحنه ای خواهند پرداخت. به گزارش عصر همدان ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

حبیب شهنوازیان: در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور هفت گروه ویژه به میزبانی شهرستان بهار بمدت سه روز از یکم تا سوم آذر ماه در سه سانس ۹صبح و ۱۵ بعدازظهر و ۱۹شب به اجرای برنامه صحنه ای خواهند پرداخت.

به گزارش عصر همدان ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار با همکاری فرمانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و مشارکت شهرداری های بهار، صالح آباد و لالجین در شهرستان بهار از یکم تا سوم آذر ماه با شعار “بهار، خاستگاه هنر و اندیشه” خبر داد.

حبیب شهنوازیان اظهار کرد: در این جشنواره پس از بازبینی وتایید نهایی شوارای بازبینی از سیزده گروهی که به مسابقه راه یافته بودند، هفت گروه ویژه در شهرستان بهار بمدت سه روز از یکم تا سوم آذر ماه در سه سانس ۹صبح و ۱۵ بعدازظهر و ۱۹شب به اجرای برنامه صحنه ای خواهند پرداخت.

شهنوازیان تصریح کرد: در این جشنواره و رویداد فرهنگی، ۱۲۳ هنرمند (۴۳ نفر خانم و ۸۰نفر آقا) از عموم هنرمندان بخش نمایشی استان همدان در رویداد فرهنگی شرکت خواهند کرد واعزام دو داور از تهران و یک داور از همدان اعزامی از اداره کل هنر های نمایشی وزارت ارشاد نیز خواهیم داشت و امیدواریم که بتوانیم سند و راهبرد فرهنگی شهرستان را بدلیل زمینه و پیش ساخت هایی که دارندمعرفی کنیم و از علاقمندان در شرکت در رویداد فرهنگی دعوت بعمل می آید تابه صورت رایگان و بدون اخذ بلیت در سالن نمایش واقع در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهر بهار حضور یابند.

وی با اشاره به راهیابی یک گروه نمایشی از بهار در این جشنواره گفت: نمایش “صندلی را در کنار پنجره بگذار” به نویسندگی عباس نعلبندیان و کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از شهرستان بهار صبح روز یکم آذر ماه ساعت ۹ اجرا خواهند داشت و نمایش “کات کبود” نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ، “چگالی، چند پر سوخته” به نویسندگی و کارگردانی روح اله صالحی از همدان در روز اول به اجرا خواهند پرداخت.

شهنوازیان در ادامه اذعان کرد: در روز دوم جشنواره نیز سه نمایش با عناوین “داستان مجسمه” به نویسندگی و کارگردانی اتابک مهرداد از شهرستان نهاوند، نمایش “مانداک” به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر، “همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ” به نویسندگی محمد حسین شایان و کارگردانی مهرداد کاووس حسینی از همدان به اجرای تئاتر خواهند پرداخت.

وی نیز افزود: دو نمایش پلاتویی و اجرای خیابانی “روز عزیز مرده”به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردان نفیسه صالحی و “فرشتگان کوچک” نمایش عمو حمید در لالجین و صالح آباد را نیز خواهیم داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار در پایان افزود: مراسم اختتامیه جشنواره نیز در سوم آذرماه ساعت ۹/۳۰ صبح همراه با رتبه بندی برندگان، کارگردان ، متن نمایش مناسب ، بهترین بازیگر، بازیگر خانم و بازیگر آقا و تجلیل در محل فرهنگسرای آیت الله بهاری ‌برگزار خواهد شد و تور بازدید از اماکن دیدنی لالجین و خانه بوم گردی همراه با برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع نمایش، نویسندگی ویژه هنرمندان نمایش با حضور اساتید انجمن نمایش استان نیز از برنامه های این جشنواره میباشد و شایان ذکر است که در این جشنواره نیز میزبان حضور مهمانان ویژه منجمله مدیر کل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران خواهیم بود.

انتهای پیام/ ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=171049
  • دیدگاه‌ها برای راهیابی نمایش “صندلی را در کنار پنجره بگذار” از بهار به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.