• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1

آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع شهرستان فامنین

  • کد خبر : 169098
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۵
آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع شهرستان فامنین

خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین سطح زیرکشت چغندرقند شهرستان فامنین را ۴۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۲۵ تا ۲۷ هزار تن اعلام کرد. به گزارش عصر همدان؛ خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین سطح زیرکشت چغندرقند شهرستان فامنین را ۴۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۲۵ تا ۲۷ هزار تن اعلام و اظهار […]

خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین سطح زیرکشت چغندرقند شهرستان فامنین را ۴۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۲۵ تا ۲۷ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش عصر همدان؛ خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین سطح زیرکشت چغندرقند شهرستان فامنین را ۴۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۲۵ تا ۲۷ هزار تن اعلام و اظهار داشتند که با وجود مشکلات عدیده وسهمیه بندی در تحویل، برداشت و تحویل این محصول از تاریخ اول ابان ماه آغاز شده است و تا کنون بیش از ۴هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این شهرستان با عملکرد متوسط ۶۰تن برداشت و تحویل کارخانه قند گردیده است.
ایشان قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد را ۱۷هزار ریال و ۴۰۰۰ ریال نیز به عنوان کمک هزینه به تولیدکنندگان اعلام نمودند . وافزودند که امسال به ازای هر تن چغندر قند۲ کیلو گرم شکر و ۲۰ کیلو گرم تفاله خشک به عنوان جایزه تحویل کشاورزان می‌شود.
ایشان بیان داشتند : در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سطح کشت چغندر قند شهرستان ۵۷۰ هکتاربود که با برنامه ریزی مناسب وهماهنگی با دفتر چغندرکاری تلاش گردید که امسال عقد قرارداد با توجه به مشکل کم آبی و جلوگیری از گسترش کشت های پر آب بر و برش اعلام شده در سطح ۴۵۰ هکتار منعقد شود و ما شاهد کاهش ۲۱ درصدی سطح قرارداد در این شهرستان بودیم .
وی افزود : دفتر چغند کاری کارخانه قند همدان در شهرستان فامنین مستقر است که حوزه عمل آن شهرستان های فامنین ، رزن ، کبودراهنگ ،بهار و قهاوند می باشد که این دفتر موظف است همه محصول چغندرقند کشاورزان طرف قرارداد را تحویل کارخانه قند نماید . البته طبق هماهنگی انجام شده با دفتر چغندرکاری و جلوگیری از افزایش هزینه بدلیل خواب کامیون ها ، تحویل با نوبت بندی و به صورت تدریجی به کارخانه قند انجام می گیرد
مهندس خزایی در ادامه افزودند که چغندرقند به عنوان یکی از زراعت های مهم و استراتژیک کشور پر اهمیت است و به منظور مدیریت مصرف آب کشاورزان بایستی از سیستمهای نوین آبیاری نظیر آبیاری میکرو استفاده نمایند تا شاهد افزایش بهره وری مصرف آب در تولید این محصول باشیم .

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169098
  • دیدگاه‌ها برای آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع شهرستان فامنین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.