• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی در ملایر/ ایجاد ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه مرد یار

  • کد خبر : 162348
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی در ملایر/ ایجاد ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه مرد یار

حمیدرضا آقابیگی گفت: از ابتدای سال ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ایجادشده است و اگر در هر کارگاه به‌صورت غیرمستقیم و غیرمستقیم ۱۰ نفر فعال باشند درمجموع برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است. به گزارش عصرهمدان؛ حمیدرضا آقابیگی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات […]

حمیدرضا آقابیگی گفت: از ابتدای سال ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ایجادشده است و اگر در هر کارگاه به‌صورت غیرمستقیم و غیرمستقیم ۱۰ نفر فعال باشند درمجموع برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.

به گزارش عصرهمدان؛ حمیدرضا آقابیگی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده از ابتدای سال در ملایر اظهار کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در مناطق محروم شهری و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی کاری در این مدت بوده است.

وی افزود: در این راستا تاکنون یک‌صد صندوق قرض‌الحسنه مردم یار در نقاط مختلف شهرستان ایجاد و ۱۴۰۸ فقره تسهیلات از این صندوق‌ها به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مردم نیازمند اعطاشده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر بابیان اینکه موجودی کل این صندوق‌های قرض‌الحسنه بیش از ۳ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تمامی موجودی صندوق مربوط به بسیجیان و خیرین است که باعث رقم خوردن اقدامات خوبی در سطح شهرستان شده است.

وی بابیان اینکه در از ابتدای سال ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ایجادشده است اظهار کرد: اگر در هر کارگاه به‌صورت غیرمستقیم و غیرمستقیم ۱۰ نفر فعال باشند درمجموع برای ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.

آقابیگی به ایجاد ۱۲ تعاونی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های فرش‌بافی، ریسندگی، صنایع تبدیلی و گردشگری ازجمله تعاونی فعال ایجادشده هستند و هر تعاونی برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: یکدیگر از اولویت‌های کاری بسیج سازندگی احداث و تعمیرات خانه‌های محروم توسط گروه جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ خانه نیازمند توسط گروه‌های جهادی بسیج و کمک‌های خیرین ساخته و افتتاح‌شده است که در برخی این منازل حتی زمین را نیز خیر واگذار کرده است.

وی گفت: در راستای قرارداد سازمان بسیج کشور با کمیته امداد امام خمینی(ره) واحد مسکونی برای مددجویان احداث می‌شود که ۱۰۰ واحد در این راستا در ملایر احداث می‌شود.

آقابیگی بیان کرد: از ابتدای سال و در راستای ساخت منازل مددجویان کمیته امداد عملیات ساخت ۲۰ واحد در شهرستان آغازشده که این پروژه‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی بابیان اینکه احداث ۳۰ واحد منزل مسکونی نیز در شرف آغاز است ،افزود: تا پایان سال ۵۰ واحد تکمیل و تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر بابیان اینکه یکی از معضلات اصلی در ۲۵روزه شهرستان مربوط به آب آشامیدنی تصریح کرد: این ۲۵ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی گفت: در راستای حل مشکل آب‌رسانی به روستاهای شهرستان و بر اساس توافقات انجام‌شده مشکلات آب‌رسانی به ۱۲ روستای شهرستان با حضور گروه‌های جهادی رفع می‌شود.

آقابیگی بیان کرد:یکدیگر از اقدامات بسیج سازندگی کمک به محرومین در راستای ازدواج است و ۵۰ سری جهیزیه کامل توسط حوزه‌های بسیج جمع‌آوری و به زوج‌های جوان اهدا شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی در شهرستان ملایر بیان کرد: اهدای ۱۰۰ سری کمک‌هزینه جهیزیه و تأمین دارو برای نیازمندان از دیگر اقدامات انجام‌شده در ملایر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: از ابتدای سال اقشار مختلف در غالب گروه‌های جهادی اردوهای جهادی تخصصی برگزار می‌کنند.

وی افزود: بسیج حقوقدانان، بسیج پزشکی جامعه پزشکی و بسیج مهندسین ازجمله اردوهای جهادی ثابت در نقاط محروم و مختلف است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=162348
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی در ملایر/ ایجاد ۳۵ کارگاه اشتغال‌زایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه مرد یار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.