• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

یک انتصاب پر حرف و حدیث دیگر در ملایر/آقای نماینده این انتصاب هم منسوب به شماست

  • کد خبر : 151024
  • 07 اردیبهشت 1401 - 15:53
یک انتصاب پر حرف و حدیث دیگر در ملایر/آقای نماینده این انتصاب هم منسوب به شماست

روز گذشته مراسم تودیع و معارفه دو معاونت برنامه ریزی و عمران فرماندار ملایر برگزار شد و داریوش صفاری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر جایگزین لیلا غفاری و عباس خدابخشیان به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری عظیم باویسی شد. به گزارش عصر همدان؛ روز گذشته مراسم تودیع و معارفه دو معاونت […]

روز گذشته مراسم تودیع و معارفه دو معاونت برنامه ریزی و عمران فرماندار ملایر برگزار شد و داریوش صفاری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر جایگزین لیلا غفاری و عباس خدابخشیان به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری عظیم باویسی شد.

به گزارش عصر همدان؛ روز گذشته مراسم تودیع و معارفه دو معاونت برنامه ریزی و عمران فرماندار ملایر برگزار شد و داریوش صفاری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر جایگزین لیلا غفاری و عباس خدابخشیان به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری عظیم باویسی شد.

داریوش صفاری دارای سوابقی همچون رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و مسئول دفتر حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی را داراست.

عباس خدابخشیان نیز پیش از معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر به عنوان معاون عمرانی شهرداری ملایر مشغول به خدمت بود.

انتخاب داریوش صفاری با توجه اینکه به عنوان مسئول دفتر حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشت بار دیگر شائبه دخالت نمایندگان در انتخاب مسئولین را برانگیخت.

صفاری که در سال ۹۸ با تودیع و معارفه ای پر حاشیه جای خود را در اداره صنعت و معدن به کامران زنگنه داد و سپس در سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان به عنوان معاون بازرسی و نظارت مشغول به کار شده و خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان مسئول دفتر حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

پیش از این در یادداشتی با عنوان “اگر سمت می‌خواهید به دفاتر نمایندگان مراجعه کنید!” به مسئله دخلت نمایندگان در حوزه انتصابات اشاره مفصلی کرده بودیم.

اما انتخاب داریوش صفاری باز هم مسئله اثر گذاری حضور در دفتر نماینده ها و دریافت سمت را در اذهان زنده کرد و نکته قابل توجه این است که پیش از این انتخاب فردی از دفتر نمایندگان به عنون مسئول حوزه ریاست فرمانداری ملایر خود نیز حواشی این چنین به همراه داشت.

هر چند خود نماینده های مجلس شورای اسلامی بارها عنوان کرده اند که در انتصابات دخالتی ندارند و فقط در حد مشورت به مسئولین بلند پایه برای انتخاب یک مدیر عمل می کنند اما روند انتخاب ها در شهرستان و حتی استان گویای مسئله دیگری است.

اینگونه انتصابات را از دو دید می توان بررسی کرد و نخست اینکه آیا بر اساس شایستگی فرد انتخاب شده است و از طرف نماینده به عنوان صاحب نظر فقط یک مشورت گرفته شده است و یا اینکه انتخاب خود مسئول رده بالایی بوده است.

از سوی دیگر می توان گفت اینگونه انتصابات با دخالت ها و فشارهای و مشورت های تحمیلی نماینده های مجلس شورای اسلامی انجام می شود که اگر اینگوه باشد امری بسیار ناپسند است.

بیان این نکته نیز ضروری است که اگر نماینده ها تاکید دارند که در اینگونه انتصابت دخالتی ندارند باید اجازه انتخاب افراد دفتر خود به عنوان مسئول را ندهند تا اینگونه حواشی پیش نیاید.

سخن آخر با نماینده های مجلس شورای اسلامی و فرماندار ملایر اینکه اینگونه انتصابات حتی اگر بر اساس شایستگی صورت گرفته باشد شائبه دخالت نماینده های مجلس شورای اسلامی را در اذهان ایجاد می کند و قطعا باعث بی انگیزگی در بین افراد توانمند در ادارات مختلف می شود.

قطعا پس این نیز شاهد تغییراتی در سطوح مختلف مدیریتی در شهرستان خواهیم بود و امید است اصل اولیه در انتخاب افراد شایسته سالاری باشد و در انتصاب مدیران اصلاً به سفارشات، مشورت های تحمیلی و دخالت ها توجه نشود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=151024
  • دیدگاه‌ها برای یک انتصاب پر حرف و حدیث دیگر در ملایر/آقای نماینده این انتصاب هم منسوب به شماست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.