• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2

عملیات “پنجه عقاب” توسط نیروهای کماندو «دلتا فورس» در طبس با رمز «بروید»/وقتی خداوند از امدادهای خود به وضوح رونمایی کرد!

  • کد خبر : 150851
  • 06 اردیبهشت 1401 - 0:06
عملیات “پنجه عقاب” توسط نیروهای کماندو «دلتا فورس» در طبس با رمز «بروید»/وقتی خداوند از امدادهای خود به وضوح رونمایی کرد!

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گروهان عملیاتی نیروی زمینی ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» طی یک عملیات با ورود از آسمان با هواپیما و بالگرد وارد صحرای طبس شدند که در نهایت با شکست روبرو شد. به گزارش عصر همدان؛ پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گروهان عملیاتی نیروی زمینی ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» طی […]

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گروهان عملیاتی نیروی زمینی ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» طی یک عملیات با ورود از آسمان با هواپیما و بالگرد وارد صحرای طبس شدند که در نهایت با شکست روبرو شد.

به گزارش عصر همدان؛ پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گروهان عملیاتی نیروی زمینی ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» طی یک عملیات با ورود از آسمان با هواپیما و بالگرد وارد صحرای طبس شدند.

در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام با بالا رفتن از دیوار سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در تهران و تصرف آن و مشخص شدن نقش آنان در جریان های سیاسی ایران و برنامه ریزی کودتای ۲۸ مرداد ۵۳ فرد دستگیر شدند.

به دنبال شکست دیپلماسی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا برای آزاد سازی گروگان های آمریکایی در جریان تصرف سفارت این کشور در تهران و مشخص شدن نقش آنان در کودتای ۲۸ مرداد دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر گردید.

طی این عملیات، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد نیروهای مسلح آمریکا برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران، وارد حریم هوایی ایران شدند. در حین این عملیات، ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت، عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ و باقی‌ماندن ۵ بالگرد بر روی زمین، شکست خورد. سایر نیروهای حاضر در عملیات و ۵ هواپیمای باقی‌مانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز و جزیرهٔ مصیره در عمان، رساندند.

امام خمینی پس از این واقعه در پیامی شکست آمریکا در صحرای طبس را حاصل و نتیجه قطعی امدادهای غیبی الهی می داند و در بیانات صریح خویش اعلام می دارد: «این مانور احمقانه به امر خدای قادر شکست خورد». از جنبه تاریخی واقعه حمله نظامیان آمریکا و شکست آنان به وسیله شن های بیابان تفتیده طبس، همانند واقعه حمل پیل سواران ابرهه به خانه کعبه و منهدم شدن آن توسط سنگ ریزه های فروریخته از منقار مرغان ابابیل می باشد.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=150851
  • دیدگاه‌ها برای عملیات “پنجه عقاب” توسط نیروهای کماندو «دلتا فورس» در طبس با رمز «بروید»/وقتی خداوند از امدادهای خود به وضوح رونمایی کرد! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.