• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
4

خدامحوری و بصیرت در شهید قهاری موج می‌زد/لزوم تبیین ویژگیهای شهید قهاری 

  • کد خبر : 145892
  • 05 اسفند 1400 - 21:22
خدامحوری و بصیرت در شهید قهاری موج می‌زد/لزوم تبیین ویژگیهای شهید قهاری 

سردار محمدرضا فلاح‌زاده خدامحوری، بصیرت، اخلاق، احترام به خانواده شهدا را از ویژگی های شهید قهاری دانست و خطاب به فرماندهان، فرمانداران، استاندارد ان، وزرا، گفت: اگر توانستیم در مقابل مردم متواضع باشیم، خداوند ما را بزرگ خواهد کرد، بنابراین سردار باشی یا سرباز، وزیر باشی یا استاندارد و فرماندار، مهم این است که مؤمن […]

سردار محمدرضا فلاح‌زاده خدامحوری، بصیرت، اخلاق، احترام به خانواده شهدا را از ویژگی های شهید قهاری دانست و خطاب به فرماندهان، فرمانداران، استاندارد ان، وزرا، گفت: اگر توانستیم در مقابل مردم متواضع باشیم، خداوند ما را بزرگ خواهد کرد، بنابراین سردار باشی یا سرباز، وزیر باشی یا استاندارد و فرماندار، مهم این است که مؤمن باشی تا پیشگاه خداوند عزیزی شوی.

به گزارش عصرهمدان؛ سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم پانزدهمین سالگرد شهید سعید قهاری‌سعید در مسجد جامع شهر اسدآباد به جنگ‌های جمل، صفین، احد، نهروان اشاره کرد و گفت: مگر حضرت علی ع چه گفته بود و چه می‌خواست که این جنگ‌ها بر ایشان تحمیل شد؟

جنگ اعتقادی دشمنان علیه ما شروع شده

وی همچنین به واقعه عاشورا و هدف دشمن در این واقعه پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) بعداز شهادت امام حسین(ع) و دیگر برادران و یاران فرمود که همه این سختی‌ها و شهادت برادران چون برای خداست، زیباست.

جانشین نیروی قدس سپاه با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره)، گفت: جنگ اعتقادی دشمنان علیه ما شروع شده و از عالم وتا خاتم ادامه دارد و این جنگ تمام شدنی هم نیست. امام راحل اسلام قلدران، زورگویان و امریکایی را کنار زد و اسلام مبارزه علیه دشمنان خدا، امر به معروف و مکتب تشییع را احیا کرد.

وی به صف آرایی مردان خدایی چون شهید قهاری سعید مقابل دشمن اشاره کرد و گفت: ۴۰۳ شهید اسدآباد و همچنین شهدای امنیت و مدافعان حرم همه عبد خالص خدایند.

نقاط مرزی و پرخطر، متبرک به قدوم سردار شهید قهاری بود

فلاح‌زاده ادامه داد:شهید قهاری در اوج دفاع مقدس و لحظات حساس کردستان و انتشار اخبار سقوط شهر،خود را به پاوه رساند و در کنار دکتر چمران به انجام وظیفه پرداخت.

وی با بیان اینکه نقاط مرزی و پرخطر، متبرک به قدوم سردار شهید قهاری بوده و ارض السماء به تعهد و رشادت همیشگی وی به امام و رهبری شهادت خواهند داد، افزود: این شهید سعید در مرزها در کنار شهیدانی چون بروجردی، چمران و همسنگری چون شهید احمد متوسلیان به مبارزه علیه دشمن برخاست و خدمت کرد تا در نهایت با پیکری مجروح شربت شهادت را نوشید.

خدامحوری، بصیرت، اخلاق از ویژگی های شهید قهاری است

جانشین نیروی قدس سپاه خدامحوری را اولین ویژگی شهید قهاری خواند و گفت: او به غیر خدا به چیز دیگر نمی اندیشید، با ایمان راسخ برای خدا قدم برداشت تا قبل از شهادتش خدا او را عزیز کرد. چرا مبدا عزت خداست. سردار باشی یا سرباز، وزیر باشی یا استاندارد و فرماندار، مهم این است که مؤمن باشی تا پیشگاه خداوند عزیزی شوی.

وی بصیرت و معرفت را ویژگی دیگر شهید قهاری دانست و گفت: او در صحنه‌های سخت هم وظیفه اش را شناخت و هم به آن وظیفه عمل کرد

فلاح‌زاده با بیان اینکه اخلاق، تواضع، فروتنی و افتادگی از ویژگیهای دیگر شهید قهاری است، خطاب به فرماندهان، فرمانداران، استاندارد ان، وزرا، گفت: اگر توانستیم در مقابل مردم متواضع باشیم، در مقابل خدا و مؤمنان خداوند ما را بزرگ خواهد کرد.

ویژگی شاخص شهید قهاری احترام به خانواده شهید بود

وی با بیان اینکه شهید قهاری در مقابل مردم رئوف و بر علیه دشمنان سخت بود، با عشق، صفای خدمت می‌کرد، خاطرنشان کرد: احترام به خانواده شهدا از ویژگی دیگر او بود، چراکه آنها را پاره تن را در راه اسلام داده بودند، فرزندانشان را داده بودند تا خدشه ای به انقلاب و اسلام وارد نشود.

جانشین نیروی قدس سپاه به برگزاری کنگره شهدای یزد توسط شهید قهاری گفت: برگزاری این کنگره توفیقی بود که نصیب او شد.

بر ماست مزار شهدا را زیارت کنیم

وی با تأکید بر اینکه سرزمین خونین شلمچه به نفع او شهادت خواهند داد، و البته خداوند مقام شفاعت را به او داد و او را در صف اولیای خداوند قرار داد.

فلاح‌زاده با تأکید بر اینکه بر ماست که مزار شهدا را زیارت کنیم، افزود: امروز جهاد تبیین ویژگیهای شهدا از وظایف اصحاب رسانه، نخبگان، اساتید دانشگاه، وزارت علوم و همه معلمان است و باید ویژگی های سردارانی چون شهید قهاری را تبلیغ و تبیین کنند.

لزوم تبیین ویژگی های شهیدانی چون قهاری از سوی رسانه‌ها

وی شهید قهاری را یکی از فرماندهان، عبد خالص و الگوی تمام عیار خواند و گفت: شهید قهاری با این همه سوابق ایثار و خدمت و ویژگی شاخص یکی از شهدای گمنام استان و ایران اسلامی است.

جانشین نیروی قدس سپاه به وصیت شهید قهاری مبنی بر اینکه “من برای بهشت تو شهادت را نمی خواهم”، گفت: این یعنی اوج معرفت و بندگی نسبت به خداوند متعال، درود و سلام بر تو ای شهید قهاری سعید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=145892
  • دیدگاه‌ها برای خدامحوری و بصیرت در شهید قهاری موج می‌زد/لزوم تبیین ویژگیهای شهید قهاری  بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.