• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
2

ترویج فرهنگ گذشت مانع از درگیری و نزاع است

  • کد خبر : 142756
  • 05 بهمن 1400 - 15:46
ترویج فرهنگ گذشت مانع از درگیری و نزاع است

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با موضوع فرهنگ سازی برای جلوگیری از نزاع و درگیری های اجتماعی با حضور کلیه اعضا برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با حضور کلیه اعضا و معتمدین فرهنگی و مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد. در ابتدای این […]

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با موضوع فرهنگ سازی برای جلوگیری از نزاع و درگیری های اجتماعی با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کبودراهنگ با حضور کلیه اعضا و معتمدین فرهنگی و مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بعد از قرائت قرآن و ارائه گزارش مصوبات جلسات قبل دستور جلسه امروز با عنوان “دلایل نزاع و درگیری در جامعه” توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

پس از اعلام دستور جلسه حاضرین به ارائه راهکارها و پیشنهادات اجرایی در خصوص موضوع فوق پرداختند.

در ادامه سرهنگ هادی پوررجب جانشین نیروی انتظامی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: پیرو آمار ثبت شده از ابتدای سال تاکنون در خصوص نزاع های دسته جمعی ۷۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و در نزاع های فردی ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم.

پوررجب ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و افزایش تاب آوری جامعه اظهار کرد: ماباید با فرهنگ سازی مناسب تاب آوری و آستانه تحمل مردم در جامعه را برای جلوگیری از تنش و نزاع اجتماعی بالا ببریم.

وی اضافه کرد: عوامل موثری در وقوع درگیری ها و نزاع های اجتماعی وجود دارد که کاهش آستانه تحمل مردم به دلایل مختلف دلیل اصلی این اتفاق است.

در جمع بندی پایانی جلسه یدالله ابراهیم خانی سرپرست فرمانداری کبودراهنگ با اشاره به پیشنهادات و راهکارهای اعضای جلسه گفت: خانواده ها به عنوان ارکان اصلی در تربیت و پرورش فرزندان می توانند نقش ویژه ای در جلوگیری از این معضل اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در ایجاد بسترهای هیجان برای فرزندان توسط خانواده ها افزود:کنترل خشم کودکان با عدم ایجاد بسترهای هیجانات منفی مثل بازی ها و فیلم های خشن از وظایف خانواده هاست.

ابراهیم خانی با اشاره به راه کارهای مهم در خصوص کاهش نزاع و درگیری های خیابانی بیان کرد: ترویج سنت میانجی گری،فرهنگ سازی در بستر فضای مجازی و رسانه ها و جهت دهی افکار عمومی به تغییر رفتارهای هنجار شکنانه به پیشگیری از وقوع نزاع و درگیری های خیابانی کمک خواهد کرد.

وی در انتها با تاکید بر آموزش فرهنگ تساهل و تسامح در سطح جامعه خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ و آموزش تساهل و تسامح گذشت و مهرورزی در سطح جامعه تا میزان بسیار زیادی از این آسیب اجتماعی کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=142756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ببینید ترویج فرهنگ عمومی از خانواده ها شروع میشود، یعنی پدر و مادر، چه کسی به این پدر و مادر آموزش میدهد، حتما بازم پدر و مادر؟ فرهنگ ب۶ خودی خود شکل نمیگیرد، بلکه فرهنگ باید ایجاد بشود به اقتضای زمان و اینکه دوست عزیزمان میفرمایند درون خانواده باید آموزشی بدهند درست نیست، یاد گیری در خانواده،باید در گردش باشد که منتقل بشود به روز” به نسل بعدی، واین میسر نخواهد شد مگر اینکه، حاضرین جمع آموزش و پرورش را اولویت کار و شروع فرهنگ سازی قرار بدهند، فرهنگ بر گرفته از اجتماعات درست میباشد که باید از سنین پایه برنامه ریزی شده باشد، مدتی و شاید یک دهه انجام شد، ولی متاسفانه از دهه ٨٠ این کار فرهنگی متوقف گردید. نسل ما نسل ارتباطات را دارا نیست، چه در مدیران اجرایی و چه در منتخبین مردم و منتخبین مدیران بالا دستی، فرهنگ عمومی تقریبا معنایی واقعی خود را از دست میدهد. تنها علت هم کم رنگ بودن آموزش در سطح مدارس توسط نهادهای دولتی و خصوصی و خدمات دهی شهری، ادارات دولتی، خدماتی و اجرایی، آب و برق، گاز و مخابرات و بانکها و متولی شهرداری، اجرایی مثل فرماندار، بخشدار، امامان جمعه و جمعات، نیروی انتظامی و حفاظتی ووو، اگر روابط عمومی های موارد ذکر شده فعال باشند، مطمئن باشید کشوری داریم آباد و گلستان.