• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
1

وضعیت مدارس آموزش و پرورش تویسرکان بحرانی است/گره کور مدیریتی در نحوه آموزش و پرورش در مدارس تویسرکان

  • کد خبر : 138191
  • 19 آذر 1400 - 21:36
وضعیت مدارس آموزش و پرورش تویسرکان بحرانی است/گره کور مدیریتی در نحوه آموزش و پرورش در مدارس تویسرکان

آژیر قرمز در تویسرکان به صدا درآمده و به نظر با وجود تخریب پنج مدرسه در این شهر کوچک و عدم بازسازی آن ها، سند ۲۰۳۰ با کاهش فضاهای آموزشی دولتی به صورت زیرپوستی در دست اجراست و از سویی گره کور و ضعف شدید مدیریتی در این حوزه سبب شده تا خبری از تعداد […]

آژیر قرمز در تویسرکان به صدا درآمده و به نظر با وجود تخریب پنج مدرسه در این شهر کوچک و عدم بازسازی آن ها، سند ۲۰۳۰ با کاهش فضاهای آموزشی دولتی به صورت زیرپوستی در دست اجراست و از سویی گره کور و ضعف شدید مدیریتی در این حوزه سبب شده تا خبری از تعداد کافی معلمان ورزشی، پرورشی و قرآنی در این شهر نباشد.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ مشکلات مدیریتی آموزش و پرورش تویسرکان در سال های اخیر نه تنها حل نشده، بلکه هر روز شاهد نمایان شدن مشکلات جدیدی هستیم که نه اراده ای برای حل آن است و تلاشی مجاهدانه برای پاسخگویی به مطالبات دانش آموزان، والدین آن ها و معلمان.

* وضعیت مدارس آموزش و پرورش تویسرکان بحرانی است

در چهار سال گذشته حدود پنج مدرسه در داخل شهر تویسرکان، آن هم در مناطق پرجمعیت با مجموع بیش از ۵۰ کلاس درس تخریب و چندین مدرسه نیز از کاربری آموزشی خارج شده است.

با این وضعیت در حال حاضر برای حدود دو هزار دانش آموز کلاس کافی در این شهر وجود ندارد و با وجود جولان ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی پس از بازگشایی مدارس، برای یک شیوع گسترده بیماری دربین دانش آموزان به علت کلاس های درس شلوغ و مدارس دو شیفته زده زنگ خطری زده شده و این موضوع دور از انتظار نیست.

* ۵ مدرسه در تویسرکان که تخریب و ساخته نشدند!

از جمله مدارس تخریبی و ساخته نشده در تویسرکان می توان به مدارس سجادیه و هدایت پشت تالار معلم کوچه مهدیه، مدرسه فرشید هرمزی بلوار سرکان پایین تر از زمین چمن فوتبال، مدرسه ابتدایی بعثت تقاطع بلوار سرکان بلوار بهشت زهرا جنب دبیرستان مطهری، مدرسه ابتدایی مایل خیابان شهدا روبه روی باشگاه پرسپولیس جنب فاطمیه، و مدرسه پیش دبستانی لاله در کوچه فیاض بخش اشاره کرد.

مدرسه بالاتر از اداره اماکن کنار بلوار شهید بهشتی تبدیل به کانون بعثت شده و همچنین مجموعه مدارس جنب ترمینال سرابی دو مدرسه ای که از سرنوشت آن ها اطلاعی در دست نیست. (هنرستان فدک)!

*سرنوشت نامعلوم کلنگ زنی ساخت برخی مدارس!

از سویی دیگر سرنوشت نامعلوم کلنگ زنی مجتمع آموزشی استاد حاج کریم فضلی در حیاط دبیرستان نمونه دولتی شهید بهشتی توسط گلرنگ و مدرسه ای که قرار بود در خیابان باهنر مجتمع فرهنگی آموزشی مقدم شود و ده ها مدرسه روستایی دیگر.

مدارسی که تخریب شدند تا هیچ گاه ساخته نشوند و حالا زمزمه فروش زمین این مدارس به عنوان املاک مازاد به گوش می رسد تا مدارس غیرانتفاعی و پولی در شهر محروم تویسرکان جایگزین مدارس دولتی شوند و هزینه فرزندآوری و تحصیل چندین برابر شود و با رفتن مدارس به دورترین فاصله ها مانند مدارس غیر دولتی با شهریه بالا و سرویس دانش آموزان خانواده ها قید فرزند دار شدن را بزنند!

*اجرای زیرپوستی سند ۲۰۳۰ در تویسرکان با کاهش فضاهای آموزشی دولتی!
دوستی هم می گفت شاید این همان اجرای مخفی سند ۲۰۳۰ در تویسرکان است و توقف فرزندآوری را به زیبایی رقم زد.

امروز باید گفت؛ سلام به تویسرکان سالمند؛ سلام به تویسرکان بدون مدرسه، سلام به تویسرکان بدون بچه، سلام به تویسرکانی که به جای آباد کردن مدارسش دنبال آبادانی قبرستانش هستند.

*گره کور مدیریتی در نحوه آموزش و پرورش در مدارس تویسرکان

از سویی با عملکرد ضعیف مدیر آموزش و پرورش تویسرکان هر روز گره آموزشی و پرورشی در این شهر کوچک تنگ تر می شود، چنانچه شاهد هستیم در تویسرکان تقریبا ۵۰ درصد کلاس های درس در دوره های ابتدایی و متوسطه در سطح روستاها فاقد معلم ورزش، پرورشی و معلم قرآن است و برخلاف رویه آموزشی معلم کلاس به صورت غیرحرفه ای معلم ورزش و قرآن و پرورشی هم هست!

*خبری از تعداد کافی معلمان ورزشی، پرورشی و قرآنی در تویسرکان نیست

در صورتی که در گذشته یک معلم ورزش در هفته یک روز در مدرسه حاضر می شد و هر زنگ سر یک کلاس برای آموزش ورزش می رفت.

آیا صحیح است معلم ورزش کلاس چهارم ، پنجم، سوم و… پسران خانم معلم باشد؟
چرا با وجود کمبود شدید معلم ورزش و پرورشی تعداد بالایی از معلمان ورزش و پرورشی در کادر اداری اداره مشغول به فعالیت شده اند؟

عصرهمدان رسانه مردمی و مطالبه گر؛ منتظر پاسخ این مطالبه به حق توسط فرماندار و مدیر آموزش و پرورش تویسرکان هست تا اگر اگر آنان حرفی دارند برای همین مردم بیان کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام مشکل اصلی و گره کور اینجاست که نویسنده تویسرکان را به عنوان شهر کوچک معرفی کرده است
    پس شهر کوچک این تعداد مدرسه نمی‌خواهد و باید مدارس آن تخریب شود
    اولویت با شهرهای بزرگ و یا شهری است که بزرگ معرفی شود
    تویسرکان را کوچک معرفی نکنیم…