• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

بهترین حمایت از مردان میدان، حضور در انتخابات است/ اخلاص امام(ره) حماسه انقلاب اسلامی را رقم زد

  • کد خبر : 116290
  • 14 خرداد 1400 - 15:44
بهترین حمایت از مردان میدان، حضور در انتخابات است/ اخلاص امام(ره) حماسه انقلاب اسلامی را رقم زد

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان گفتند: بهترین حمایت از مردان میدان، جان برکفان و افرادی همچون غیورمردان ناومکران شرکت در انتخابات و رای به جریان حزب اللهی است. به گزارش عصرهمدان‌نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان امروز در میعاد گاه های‌نماز جمعه برگزار شد. همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان ظهر امروز در […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان گفتند: بهترین حمایت از مردان میدان، جان برکفان و افرادی همچون غیورمردان ناومکران شرکت در انتخابات و رای به جریان حزب اللهی است.

به گزارش عصرهمدان‌نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان امروز در میعاد گاه های‌نماز جمعه برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) حکمت را با حکومت تلفیق کرد اظهار کرد: اخلاص امام یک رویداد بزرگ در جهان را خلق کرد و باعث شد سخنان او هنوز در جامعه ساری و جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل قبل از سال ۴۲ نگرش سیاسی داشتند افزود: در دوران مبارزه سیاسی امام(ره) فرمودند که کار مذهبی انجام می‌دهند و ما نیازمند آن هستیم فلسفه سیاسی امام و فقه و اخلاق سیاسی امام را بشناسیم چراکه همان موارد مطروحه در اسلام است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به سیاست نگاه فلسفی ـ حکمتی دارد تصریح کرد: امام راحل از منظر سیاسی، منظر حکمت و با نگاه عرفانی وارد سیاست شد.

وی با بیان اینکه عرفان امام(ره) گوشه‌نشینی و عزلت‌گزینی نیست ضمن اینکه ایشان فلسفه سیاسی عمیقی دارند که نیاز به تبیین دارد ادامه داد: نباید اجازه داد سیاست بازی و علمکرد سیاسی برخی از مسؤولان باعث نادیده گرفتن نگاه و تفکر امام خمینی(ره) شود.

شعبانی با اشاره به اینکه نسل جوان یکبار وصیت نامه امام راحل را مطالعه کنند خاطرنشان کرد: نظام سیاسی غیر اسلامی از نظر امام شبهه‌آمیز است و در جمهوری اسلامی که امام مطرح کردند نقش اسلام و مردم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه مسئله شخص نیست، حکومت قانون خدا و ضوابط الله مهم است گفت: حکومت اسلامی یعنی وجود ضوابط خدا در جامعه و مسئله افراد مطرح نیست بنابراین هر فردی که از خدا فاصله بگیرد، طاغوت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلام حکومت به معنای قدرت‌طلبی ندارد بلکه در اسلام مسؤولان خدمتگذار هستند اظهار کرد: اسلام ما ضد فساد، ضد تحجر و ضد استکبار است و از مستضعفان حمایت و عدالت را دنبال می‌کند و به مسؤول اجازه نمی‌دهد به حق مردم تعدی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند مواضع امام خمینی(ره) را نیز تحریف کند افزود: امام در بحث انتخابات در چند محور سخن کردند که در گام نخست شرکت مردم در انتخابات است و همه اقشار و اصناف مسؤول هستند زیرا در قبال اسلام مسؤول هستیم.

شعبانی با بیان اینکه در گام دوم امام خواستار مشورت با اهل فن و با تقوا برای انتخاب فرد مناسب شدند و تأکید کردند باید فردی را برگزید که جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد گفت: بر اساس سخنان امام باید فرد شجاع را برگزید چراکه فرد ترسو به درد مردم و جامعه نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: نباید به کسی رأی داد به این نیت که منافع فرد تأمین شود زیرا این اقدام شیطانی است بلکه باید به فردی رأی داد که گره از مشکل مردم باز کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز در عرصه انتخابات سهم‌خواهی مطرح می‌شود ادامه داد: انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی فردی که تعهد به اسلام داشته باشد یعنی فردی که اگر امروز به مسائل اقتصادی توجه کرد از مسائل فرهنگی نیز غافل نشود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) سال‌ها خون دل خوردند تا این امانت را به دست ما سپرد و خواستند این انقلاب را به دست نااهلان نسپاریم، حالا باید به این وصیت عمل کنیم.

شعبانی گفت: بنابراین امروز پیمان می‌بندیم همه ما با تمام توان از آرمان‌های امام دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد افرادی که تشنه قدرت هستند به جمهوری اسلامی آسیب بزنند.

ملایر

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تسلیت فرا رسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی استکبار ستیز بود که بزرگترین نجاست را طاغوت می دانست.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب یک رجل سیاسی الهی بود تصریح کرد: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید هدیه ای از طرف خدا است که ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در برهه های مختلف تاریخی از جمله رفتن شاه، جنگ تحمیلی، حمله صدام به کویت، آغاز جنگ تحمیلی تصریح کرد: امام هر چه وعده داده بود محقق شد و امروز وعده های مقام معظم رهبری خلف صالح بنیانگذار کبیر انقلاب نیز تحقق می یابد.

وی بیان کرد: دشمن امروز در صدد ناامیدی کردن مردم از انقلاب و انتخابات است و همه باید مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به سخنان زنده تلویزیونی امروز رهبری عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح باعث از بین رفتن مشکلات اقتصادی و فرهنگی می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب شخص صالح و اصلح باعث پیشرفت کشور می شود، گفت: دشمن از انتخاب نیروهای انقلابی ترس دارد و تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم به کار برده است و از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کند و همانگونه که رهبری تاکید کردند حتی اگر افرادی دلسرد شده اند در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به تحولات یمن تصریح کرد: انصارالله در ماه های اخیر پیروزهای زیادی به دست آوردند و به نقطه های حساس عربستانی نزدیک شده اند و در آستانه فتح الفتوح هستند.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی در ۲۸ خرداد امسال بار دیگر حماسه آفرینی می کنند تا بار دیگر دنیای اسلام در دنیا سربلند شود.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: در انتخابات به سوابق نامزدها و توانمندی های توجه کنند نه به وعده های آنان چرا که کسی که در جایگاه قبلی خود موفق نبوده چگونه می تواند وعده دهد.

وی فسادستیزی، صداقت، دارای روحیه مقاوم در برابر دشمن، یا برنامه بودن و مردمی بودن را از دیگر ویژگی های نامزد اصلح ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: وعده همه ما پای صندوق های رای است و امسال نیز انتخابات با شکوهی برگزار کنیم.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام راحل شخصیتی بی نظیر در عصر معاصر بود که به حکومت طاغوت پایان داد و حکومت الهی و دینی را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ وحدت و حضور در عرصه های انقلاب رمز پیروزی و تداوم حرکت انقلاب است و الان هم مردم در عرصه انتخابات باید حضوری فعال داشته باشند.

امام جمعه نهاوند افزود: وظیفه همه ما حضور حداکثری در انتخابات است و معیارهای انتخاب اصلح در فرمایشات امام راحل و مقام‌ معظم رهبری وجود دارد.

وی ادامه داد: حرف دشمن تحریم انتخابات و حضور کم رنگ در انتخابات است در صورتی که انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند و دشمنان نمی خواهند مشارکت مردم در انتخابات را ببینند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ساده زیستی، انقلابی بودن، پرتلاش و کارآمد بودن، ولایتمدار و شبانه روزی خدمت کردن به مردم از ویژگی های رئیس جمهور اصلح است.

وی بیان داشت: آمریکا و عوامل آنها در داخل و خارج در حال دلسرد کردن و نا امید کردم مردم هستند ولی همیشه حضور مردم آنها را ناکام کرده است و امروز نیز باید کسانی که می توانند مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

امام‌ جمعه نهاوند گفت: نقش رئیس جمهور با داشتن مسئولیت های فراوان اجرایی بسیار جایگاه مهم و سرنوشت سازی است و حل کننده مشکلات کشور است.

وی عنوان کرد: بعد از ارتحال امام دشمنان تصور می کردند انقلاب از بین می رود ولی مجلس خبرگان با انتخاب رهبر معظم انقلاب دشمنان را مایوس کردند و مقام معظم رهبری نیز با قدرت راه و روش امام خمینی(ره) را تداوم بخشیدند.

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه تویسرکان گفت: در نامه امام زمان علیه السلام به اسحاق بن یعقوب حضرت می فرمایند؛ “باید از راویان حدیث اطاعت تبعیت کرد و آن ها حجت هستند”، بنابراین افراد مدعی که دچار توهم شده اند جایگاهی ندارند و مراجع و ولی فقیه است که حجت برای مردم محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی است که مراجع، عرفا، دانشمندان آزادیخواهان، مبارزان ظلم و سیاسیون و اخلاقیون به عظمت تخصص و جامعیت او اذعان دارند و چنین شخصیتی انتخابات را تکلیف و رای دادن را واجب اعلان نموده است.

امام جمعه تویسرکان افزود: ۱۵ خرداد که جوشش غیرت دینی بود توسط پهلوی به خاک و خون کشیده شد و ۱۵ هزار نفر را در یک روز با حمایت غرب به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: با وجود اینکه انفعال وزارت خارجه ما برای دشمنان این ملت فرصت ایجاد کرد، واقعیات میدان حاکی از سقوط امپراتوری استکبار است.

وی همچنین گفت: در میدان یمنی ها وارد خاک عربستان چهل پایگاه سعودی را تصرف کردند، اسرائیل با چالش و بحران جدی دولت مواجه است و ناو مکران در مسیر اقیانوس اطلس و دریای کارائیب و به تصویر کشیدن قدرت فرامنطقه‌ای ایران بود، هرچند که با توطئه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران می خواهند این شکست های بزرگ آمریکا را به حاشیه ببرند.

موحدی افزود: بهترین حمایت از جان برکفان و غیورمردان ناومکران شرکت در انتخابات و رای به جریان حزب اللهی است.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوای و دوری نمازگزاران از گناهان، اظهار کرد: در سال ۶۸ مصیبتی جانسوز نصیب مردم عالم و به خصوص ملت انقلابی و ولایی ایران شد و آفتاب درخشنده امام ره غروب کرد و مردم در فقدان او غمبار شدند.

وی با تأکید بر مرور و بازخوانی شخصیت امام خمینی ره، گفت: امام ره در بصیرت، شجاعت، جامعه شناسی، سیاست و دیانت، زهد و تقوا، ارتباط با خدا و اهل بیت ع، کسی همانند او نبود و امروز در حفظ و پایداری این انقلاب کسی مانند رهبری نیست.

امام جمعه شهر اسدآباد افزود: هنوز امام خمینی ره را نشناختیم و چه اسراری در وجود او بود که اینقدر اثربخش بود، ایشان مردم را روحیه و بصیرت داد .

وی گفت: امام ره با عمقی که از معنای جمهوریت و اسلامیت را می دانست حرکت انقلاب را شروع کرد و البته به آن اعتقاد داشت .

حجت الاسلام حسینی مجد خطاب به مسئولان در هر لباسی و میزی ، گفت: امام ره استکبار ستیز بود و هر مسئولی تا زمانی که چشم و نگاهش به بیگانه باشد، نمی تواند دل به این مردم ببندد و به خود متکی باشد.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد رئیس جمهور این کشور باشد، باید شعار واقعی بدهد، راستگو باشد و البته مردم هم باید در انتخابشان فرامین رهبری را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه مردم باید در کنار مشاهده برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری، سوابق آنها را هم ببینند، گفت: باید بررسی کرد که کدام کاندیدا دنبال مبارزه با فساد و استکبار ستیزی واقعی بوده است.

وی بابیان اینکه رأی ندادن گناه کبیره است، گفت: مشارکت در امر مهم انتخابات یک تکلیف است که باید همه باید در آن شرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی مجد با قدردانی از حضور مردم در دسته عزاداری ارتحال امام ره، گفت: علی رغم وجود ویروس کرونا، گرما این مراسم عزاداری باشکوه برگزار شد.

بهار

امام‌جمعه بهار در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوند در هر زمانی برای پیروان معارف اسلامی علمایی را  مثل ستارگانی در بین شیعیانان قرار داده است تا آثار نبوت از بین نرود، راه را به ما نشان دهند تا به مسیر اصلی برگردیم.

محمد علی ارزنده تصریح داشت: امام صادق علیه السلام شاگرد پرور بود و دین اسلام را ترویج دادو جلوی تحریف را در زمانی که پیشینیان نقل روایات پیامبر (ص) را منع کرده بودند گرفت و اسلام ناب را دوباره زنده کرد وبه  بشریت رساند.

حجت الاسلام ارزنده نیز افزود: اگر بخواهیم در مورد این بزرگان صحبت کنیم قطعا نمیتوانیم ذره ای از شخصیت این بزرگواران را بیان کنیم و در دنیا و آخرت معرفت ما نسبت به آنها به هر ذره ای باشد  تجلی خواهد یافت.

امام جمعه بهار در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی گفت: رهبران سیاسی در بحرین و هندوستان با اقتدا به ایران اسلامی و آموزه های امام  و پیشرفت های انقلاب در مبارزه با استکبار  به شیعیان روی آورده اند و اینها همه از برکت انقلاب اسلامی است.

وی نیز با تاکید بر اینکه  امام خمینی (ره)  اسلامی را که مندرس شده بود  زنده کرد و تبدیل به متکب کرد گفت: جمهوری اسلامی نماد شیعه است و نام امام خمینی (ره) تا ابد زنده و جاوید خواهد ماند و جمهوری اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست اگر نامی از جمهوری اسلامی برده میشود باید در کنار آن نام امام برده شود تا روش و منش امام کشف شود.

و با اشاره به انتخاب حق مقام معظم رهبری  که نعمتی از جانب خدا بود گفت: باید سر به سجده گذاشت  و شاکر خدا باشیم به خاطر اینکه جایگزین حقیقی برای امام و انقلاب انتخاب کرد و قطعا کار الهی بود و انصافا مقام معظم رهبری جایگزین به حق است.

امام انقلاب کرد و مخالفانی از جنس خود داشت و در جای جای وصیت نامه سیاسی خود  از روحانیون  متحجر ناله میزند وبا رحلت امام و آغاز  مقام معظم رهبری فتنه هایی شکل گرفت با یاری خدا و امام زمان (عج) انقلاب را در مقابل طوفان سیاسی مدیریت کرد و توانست انقلاب را حفظ کندو در مسیر درست هدایت می کند وخار چشمی برای دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل باشد، چه بسا در بحث فوت سید محمد شیرازی فتنه‌هایی می‌خواستند به پا کنند که رهبر انقلاب به خوبی مدیریت کرد و با مدیریت عالی مقام معظم رهبری کشور از تمام فتنه ها مصون مانده است.

در پایان نیز انتخابات را مظهر  مردم سالاری و شرکت در انتخابات را فریضه الهی عنوان داشت و تاکید داشت؛ باید نسبت به سرنوشت خود و اقتدار نظام  بی تفاوت نباشیم و با گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد و رحلت امام باحضور پرشور و حداکثری در انتخابات فردی اصلح را انتخاب نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=116290
  • دیدگاه‌ها برای بهترین حمایت از مردان میدان، حضور در انتخابات است/ اخلاص امام(ره) حماسه انقلاب اسلامی را رقم زد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.