• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1

در دو سال و نیم گذشته در اوج فشار حداکثری، کشور را عمدتا با صادرات غیرنفتی اداره کردیم/پرداخت ۹.۲ میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی و دارو

  • کد خبر : 104570
  • 02 اسفند 1399 - 16:18
در دو سال و نیم گذشته در اوج فشار حداکثری، کشور را عمدتا با صادرات غیرنفتی اداره کردیم/پرداخت ۹.۲ میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی و دارو

سی‌ و پنجمین جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور عبدالناصر همتی، سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین آزادی‌خواه رئیس مجمع نمایندگان استان ، زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان ،مدیران واحدهای تولیدی و فعالین بخش خصوصی استان در استاندارد ی همدان برگزار شد. به گزارش عصر همدان، سی‌ و […]

سی‌ و پنجمین جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور عبدالناصر همتی، سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین آزادی‌خواه رئیس مجمع نمایندگان استان ، زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان ،مدیران واحدهای تولیدی و فعالین بخش خصوصی استان در استاندارد ی همدان برگزار شد.

به گزارش عصر همدان، سی‌ و پنجمین جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور عبدالناصر همتی، سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین آزادی‌خواه رئیس مجمع نمایندگان استان ، زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان ،مدیران واحدهای تولیدی و فعالین بخش خصوصی استان در استاندارد ی همدان برگزار شد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در این شورا گفت: از ابتدای سال ۳۲ میلیارد دلار تامین واردات شده اکه بیش از ۲۲ میلیارد دلار آن از صادرات غیر نفتی بوده است.

وی افزود: در دو سال و نیم گذشته در اوج فشار حداکثری، کشور را عمدتا با صادرات غیرنفتی اداره کردیم.

به گفته رئیس شورای پول و اعتبار، طی ۱۰ماه ابتدای سال ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در قالب تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار گفت: ۹.۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی از ابتدای سال جاری تاکنون برای تامین کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: به رغم مشکلات فراوان شاهد تحول بزرگی در عرصه اقتصادی کشور هستیم به طوری که بخش اعظمی از ارز مورد نیاز واردات که توسط دولت تامین می شد اکنون با مشارکت صادرکنندگان انجام می شود و این به معنای عدم وابستگی به نفت و مدیریت کشور با تولیدات غیرنفتی است.

همتی تصریح کرد: تامین ارز از طریق سامانه نیما توسط صادرکنندگان به خوبی در حال انجام است و در بهمن ماه سال جاری روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون دلار معامله شده است.

دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشور با نماینده ولی فقیه در استان همدان

همچنین همتی، رئیس کل بانک مرکزی در سفر به همدان به همراه شاهرخی استاندارد همدان با آیت اله شعبانی نمایتده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104570
  • دیدگاه‌ها برای در دو سال و نیم گذشته در اوج فشار حداکثری، کشور را عمدتا با صادرات غیرنفتی اداره کردیم/پرداخت ۹.۲ میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی و دارو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.