• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

۹۱ درصد مشترکین همدانی کمتر از الگو مصرف می کنند

  • کد خبر : 188044
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
۹۱ درصد مشترکین همدانی کمتر از الگو مصرف می کنند
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: سال گذشته ۵۲ درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف داشتند که مشمول پاداش شدند، امسال نیز مشترکان پرمصرف مورد تشویق قرار می‌گیرند به شرطی که کاهش مصرف داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران گفت: شرکت توزیع برق استان پاک‌ترین انرژی را تقدیم مردم می‌کند و اهتمام جدی این است در تمام مراکز جمعیتی، برق پایدار تامین شود که خوشبختانه سال گذشته و امسال این اتفاق مهم افتاد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه تاکنون با تدابیر لازم مشکلی از لحاظ تامین نیروی برق نبوده است،  عنوان کرد: در راستای تامین نیروی برق پایدار در چهار محور برنامه‌‌ها اجرایی می‌شود، هوشمندسازی و مدیریت شبکه توزیع برق نخستین محوریت برنامه‌هاست که در حوزه کنتورها و هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری برق قدم‌هایی برداشته می‌شود.

وی افزایش قابلیت اطمینان را از دیگر محورهای برنامه مدیریت برق عنوان کرد و افزود: افزایش بهره‌وری در برنامه‌ها مورد توجه است،مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان مورد توجه بوده و در این خصوص پل اصلی استفاده از نرم‌افزار «برق من»است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه در دوره‌های مصرف سال، مدیریت مصرف انرژی مهم است اما در تابستان ویژه است چون مصارف سرمایشی بالا می‌آید و ۴۰ درصد به مصرف عادی اضافه می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در تابستان انرژی مصرفی در بخش کشاورزی به بالاترین حد خود می‌رسد گفت: راندمان انتقال و تولید در تابستان پایین می‌آید و ارزش انرژی این بخش بیشتر دیده می‌شود.

وی گفت: ۹۱ درصد مشترکان خانگی کمتر از الگوی مصرف دارند، سال گذشته ۵۲ درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف داشتند که مشمول پاداش شدند، امسال نیز مشترکان پرمصرف مورد تشویق قرار می‌گیرند به شرطی که کاهش مصرف داشته باشند، در بخش صنعت نیز درخواست کردیم از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور همکاری لازم با شرکت برق باشد که می‌طلبد از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب حداقل یک روز در هفته مدیریت مصرف باشد و آن را به روز تعطیل انتقال دهند.

سهرابی بیدار ادامه داد: دولت برنامه تغییر ساعت را به استان‌ها محول کرده که در استان به ساعت ۶ تا ۱۳ منتقل شده است و در مدیریت مصرف موثر است،  در بخش تجاری قدرت‌های بالای ۳۰ کیلووات در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ حداقل ۳ ساعت مدیریت مصرف داشته باشند، می‌توانند مشمول پاداش شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با  بیان اینکه ۳۸ درصد توزیع نیروی برق استان در بخش کشاورزی است عنوان کرد: صنعت در بخش توزیع ۱۲ درصد و فوق توزیع عدد قابل توجهی را شامل می‌شود و در مجموع ۳۰ درصد مصرف در این بخش است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: مدیریت مصرف به هیچ عنوان عدم مصرف نیست بلکه مصرف بهینه و مدیریت آن است، اگر به محیط زیست توجه کنیم انرژی برای آیندگان ذخیره خواهد شد و مدیریت مصرف مستقیما در راستای حفظ محیط زیست است و ارزش بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ درصد مشترکین مشمول پاداش مصرف شدند که ۱۴ میلیارد تومان پاداش آنها شد و امیدواریم امسال نیز عدد بالایی را شامل شود.

این مقام مسئول در پایان  به آماده‌سازی شهر از سوی شرکت توزیع برق در ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ثبت جهانی هگمتانه برنامه باارزشی است و در بازار طی سالهای دور اتفاقاتی افتاده و تابلوها و تجهیزات به مرور زمان نصب شده و امروز نیاز به ساماندهی مواردی است که در این زمینه همکاری جدی از سوی ما برای ثبت جهانی وجود دارد.

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188044
  • دیدگاه‌ها برای ۹۱ درصد مشترکین همدانی کمتر از الگو مصرف می کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.