• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
3
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان خبر داد:

۶ میلیارد تومان هزینه جهت رفع نیاز معلولین

  • کد خبر : 205643
  • 06 آذر 1402 - 12:29
۶ میلیارد تومان هزینه جهت رفع نیاز معلولین
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: در سال جاری در شش ماهه اول سال بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه جهت رفع نیازهای معلولین شده است.

امیر کوکائیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی استان همدان برای معلولین تشکیل شده و این تعداد معلول تحت پوشش بهزیستی استان است و توزیع تجهیزات پزشکی و توان پزشکی مورد نیاز مثل ویلچر، سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر،تشک مواج و …. تامین شده است.

وی افزود: افراد با معلولیت‌های مختلف از جمله جسمی، حرکتی، بیماران روانی مزمن، معلولیت ذهنی، شنوایی، گفتاری، بینایی تحت پوشش هستند و مستمری دریافت می‌‌کنند.

کوکائیان با تاکید بر اینکه غالب مدد جویان ما (معلولین) تحت پوشش مستمری قرار گرفتند گفت: خوشبختانه یکی از شاخصه‌های عملکرد سازمان بهزیستی در سال جاری این بوده که افراد در صورتی که واجد شرایط باشند دیگر در نوبت مستمری قرار نمی‌گیرند و مستمری‌ها بر اساس دستور العمل ها پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه دو دسته خدمات توانبخشی در مراکز به معلولین داده می‌شود یکی خدمات روزانه مثل مراکز حرفه آموزی، کارگاهی، افزود: دیگر مراکز شبانه روزی است که به هرنوعی خانواده نمی‌تواند از سالمند یا معلول نگهداری کند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

کوکائیان با اشاره به اینکه حدود۱۷ مرکز شبانه روزی در استان همدان فعالیت می‌کند و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در این مراکز شبانه روزی خدمات دریافت می‌کنند گفت: حدود ۳۵۰ نفر آن‌ها مجهول الهویه هستند.

این مقام مسئول از خدمات دیگر به معلولین خبر داد و گفت: کمک‌های غیر مستمر به مددجویان بر اساس نیاز، معیشت و درمان آن‌ها است و با توجه به دستور العملها و نوع معلولیت فرد بخشی از هزینه‌های درمانی پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان یادآور شد: سازمان بهزیستی قبل از تولد آزمایشات و مشاورات ژنتیک را برای مددجویان به منظور پیشگیری از معلولیت انجام می‌دهد.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205643
  • دیدگاه‌ها برای ۶ میلیارد تومان هزینه جهت رفع نیاز معلولین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.