• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد:

۱۴ میلیون مغز متفکر، در انتظار شکوفایی

  • کد خبر : 219549
  • 14 تیر 1403 - 18:33
۱۴ میلیون مغز متفکر، در انتظار شکوفایی
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت گفت:بیش از ۱۴میلیون دانش‌آموخته مراکز علمی در کشور وجود دارد که با بیان و اجرای برنامه‌هایی برای آنها، می‌توان حضور جوانان و دغدغه‌مندی آنها را به منصه ظهور بکشانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میلاد صالحی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: عوامل و متغیرهای مختلفی از جمله جامعه‌پذیری سیاسی، تنوع گزینش، منافع فردی (هزینه فایده)، احساس ارزشمندی، رضایت از عملکرد دولت، ایدئولوژی سیاسی، نظر احزاب و جریان‌های سیاسی همسو و حامی نامزدها، عملکرد و توان نامزدها، کاندیدای مورد نظر رأی‌دهندگان و قیاس آن با احزاب رقیب، احساس امید به آینده و آسایش و اعتماد فردی و عمومی بر روی انتخاب هر فردی تأثیرگذارند.

وی با اشاره به حضور ۹۰درصدی رزمندگان جوان در دفاع مقدس، عنوان کرد: جوانان بر اساس فطرت پاک، عدم وابستگی و تعلق به فرایند مادی و حزبی، در برهه‌های مختلف تاریخی در این کشور حماسه‌آفرین بودند.

کارشناس خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه تا اسفند سال ۱۴۰۱ تعداد جمعیت ۱۸ تا ۳۵ ساله کشور، حدود ۲۱ میلیون نفر بوده است، تصریح کرد: این آمار بیانگر نسبیت حدود ۳۰درصدی آنها در میان مجموع واجدین شرایط می‌باشد.

صالحی با تاکید بر تکیه بر مسائل و نیازمندی‌های جوانان همانند تسهیل‌گری در ازدواج، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱میلیون مجرد در سن ازدواج، وجود دارد.

وی به بسترسازی فضای کنشگری اجتماعی و ایجاد محیط کسب و کار مناسب در میان شعارها و برنامه‌های اجرایی نامزدهای انتخابات، تاکید کرده و اظهار کرد: بیش از ۱۴میلیون دانش‌آموخته مراکز علمی در کشور وجود دارد که با بیان و اجرای برنامه‌هایی برای آنها، می‌توان حضور جوانان و دغدغه‌مندی آنها را به منصه ظهور بکشانند.

کارشناس خانواده و جوانی جمعیت ادامه داد: از رویکرد روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، جوانان از نظر بینش‌ها، خواسته‌ها و خصوصیات روانی اجتماعی از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که جنبه‌های مثبت و منفی را در بر می‌گیرد.

صالحی همچنین افزود: از آنجا که جوانان ویژگی‌های متنوعی همچون آرمان‌خواهی، تحول‌خواهی، نوگرایی، سرزندگی، عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی و استقلال‌جویی را دارا می باشند، بنابراین تکریم و ارائه چشم‌انداز به آنها توسط هریک از نامزدهای انتخاباتی موجب افزایش مشارکت انتخابات و نیز کسب پشتوانه برای نامزد مورد نظر خواهد بود.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219549
  • دیدگاه‌ها برای ۱۴ میلیون مغز متفکر، در انتظار شکوفایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.