• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
0
مدیرکل بانوان استانداری همدان عنوان کرد؛

گفتگو دری به‌سوی پذیرش بهتر حجاب

  • کد خبر : 224615
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
گفتگو دری به‌سوی پذیرش بهتر حجاب
مدیرکل بانوان استانداری همدان گفتگوی چهره به چهره اساتید و دانشجویان در رابطه با تبیین حجاب، را راهکاری موثر دانست و گفت: متاسفانه مسائلی در فضای مجازی عنوان می‌شود که تاثیرات بسیار بدی را روی نوجوانان و جوانان گذاشته، بنابراین با گفتگو می‌شود خیلی از مسائل را برای آنها تبیین کرد.

فاطمه ستاری‌نوید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»گفت: برای نهادینه شدن بحث حجاب کارگروه رفیقانه را در استان داریم که در هیئت اندیش‌ورز است.

وی با بیان اینکه هیئت اندیش‌ورز با برگزاری جلساتی با حضور نخبگان و صاحبان اندیشه در ترویج حجاب ایده‌های جدیدی دارد، عنوان کرد: ما برای اینکه حجاب را نهادینه کنیم، بطوریکه بانوان بصورت اختیاری این نوع پوشش را انتخاب کند، بهترین راه شروع کارهای فرهنگی از مدارس است.

مدیرکل بانوان استانداری همدان با اشاره به این‌که در بحث همیار پلیس، نیروی انتظامی این کار را از مدارس شروع کرده و دانش‌آموزان را با قوانین راهنمایی رانندگی تاحدودی آشنا کرد، بیان کرد: بچه‌ها فطرت پاکی دارند، بنابراین، کارهای فرهنگی برای پذیرش حجاب را باید از مدارس شروع کنیم.

ستاری‌نوید تصریح کرد: ضعف اینجاست که در یک سال‌هایی، آموزش و پرورش در گزینش برخی از معلمان بی‌دقتی کرد، باید شخصی که خودش به ارزش‌های اسلامی و تکلیف بودن رعایت حجاب باور قلبی داشته باشد را برای معلمی انتخاب کرد.

وی تاثیرات فضای مجازی را در گسترش بی‌حجابی دخیل دانست و گفت: رها شدن گزینش‌های آموزش و پرورش، به‌نوعی که در این اواخر هرکسی به سیستم آموزشی کشور ورود پیدا کرد، خروجی آن تربیت دانش‌آموزانی است که به این ارزش‌ها اعتقادی ندارند.

مدیرکل بانوان استانداری همدان گفتگوی چهره به چهره اساتید و دانشجویان در رابطه با تبیین حجاب، را راهکاری موثر دانست و ادامه داد: متاسفانه مسائلی در فضای مجازی عنوان می‌شود که تاثیرات بسیار بدی را روی نوجوانان و جوانان گذاشته، بنابراین با گفتگو می‌شود خیلی از مسائل را برای آنها تبیین کرد.

ستاری‌نوید با تاکید بر معرفی الگوهای مناسب برای نسل جوانمان، افزود: باید این الگوها بتوانند تکالیف دینی را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

وی طرح نور را یکی از طرح‌های سلبی خواند و اضافه کرد: این طرح بیشتر تذکرمحور است، ضمن تشکر از زحماتی که نیروی انتظامی در این طرح کشیده است، بیشتر باید بدنبال طرح‌های ایجابی باشیم، چرا که طرح‌های سلبی جوانان را نسبت به دین بدبین می‌کند.

مدیرکل بانوان استانداری همدان در طرح ایجابی به تبیین حجاب در بین جوانان تاکید کرد و گفت: اگر در مورد چگونگی رعایت حجاب با دخترانمان به گفتگو بنشینیم و مسائل را برای آنها بخوبی تبیین کنیم، آنها نیز براحتی این مسئله را می‌پذیرند.

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: مسائلی چون تبیین ارزش‌ها را باید با راهکارهای عقل‌محور، پیش برد، مسائل ارزشی چون حجاب را بصورت عقلانی و استدلالی برای جوانان تبیین کنیم.

وی تاکید کرد: اگر کسانی بدنبال هنجارشکنی بوده و قانون حجاب و عفاف را زیر پا می‌گذارند در اینجاست که نیروی انتظامی باید با اقتدار ورود پیدا کرده و با آنها برخورد کند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.