• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
0

گذشت اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل

  • کد خبر : 155678
  • 26 خرداد 1401 - 8:49
گذشت اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل

هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند. به گزارش عصرهمدان به نقل از ایسنا؛ با تلاش عوامل موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند، ستاد صبر و شوراهای حل اختلاف نهاوند خانواده مقتول با بخشش قاتل پس از مدت‌ها  به او زندگی دوباره بخشیدند. مدیر […]

هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند.

به گزارش عصرهمدان به نقل از ایسنا؛ با تلاش عوامل موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند، ستاد صبر و شوراهای حل اختلاف نهاوند خانواده مقتول با بخشش قاتل پس از مدت‌ها  به او زندگی دوباره بخشیدند.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند با اعلام این خبر گفت: چند سال قبل در یکی از روستاهای نهاوند اختلاف و درگیری بین دو نفر رخ می‌دهد که منجر به قتل یکی از طرفین می‌شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه‌ی قاتل و مقتول شد.

محسن مولوی اظهار کرد: با معرفی و دستگیری قاتل و مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیای دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف ذاتی موسسه داوری و شورای حل اختلاف و ستاد صبر، ایجاد صلح و سازش در پروندهاست، افزود: بر این اساس با ارجاع پرونده به این موسسه و شورای حل اختلاف و با هماهنگی و همکاری اعضای ستاد صبر، همیاران صلح استان، دادستان شهرستان و باهدف جلوگیری و گسترش درگیری، بین بزرگان و اعضای دو خانواده با برگزاری چندین جلسه سرانجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها شدند.

مولوی ادامه داد: هم‌زمان با ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مراسمی با حضور دادستان، دادیار اجرای احکام، حاج عباس عربی سفیر صلح، ستاد صبر، ریش‌سفیدان و معتمدین، اولیای دم به حرمت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با بخشش قاتل پس از مدت‌ها زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند ضمن ابراز همدردی با خانواده مقتول، یادآور شد: کمال قدردانی را از محبت و گذشت این خانواده و زحمات دادستان نهاوند، عوامل دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان نهاوند نسبت به تحقق این موضوع داریم و برای آن‌ مرحوم علو درجات را از درگاه ایزد منان خواهانیم.

گفتنی است خانواده مقتول به دعوت آستان قدس رضوی عازم سفر معنوی مشهد و زیارت امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155678
  • دیدگاه‌ها برای گذشت اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.