• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4

کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد

  • کد خبر : 47374
  • 16 بهمن 1398 - 17:26
کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد

به مناسبت ایام الله دهه فجر در مراسمی با حضور استاندارد همدان کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد. به گزارش عصر همدان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شهرک گلخانه ای گنبد ملایر با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه گفت: پروژه شهرک […]

به مناسبت ایام الله دهه فجر در مراسمی با حضور استاندارد همدان کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد.

به گزارش عصر همدان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شهرک گلخانه ای گنبد ملایر با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه گفت: پروژه شهرک گلخانه‌ای در ۶۸ هکتار از اراضی ملی گنبد ملایر اجرایی می‌شود.

منصور رضوانی جلال اعتبار برآورد شده برای احداث زیرساخت های این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در شهرک گلخانه‌ای برداشت سالانه ۱۵ هزار تن محصول  پیش بینی شده که برای ۴۱۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی به پیشرفت استان همدان در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۷ کل محصولات تولیدی استان یک میلیون تن بود که امروز این میزان ۵ برابر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان محصول تولیدی در استان را نزدیک به ۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: روزگاری کشور در بسیاری از محصولات وارد کننده بود از جمله پنیر که از دانمارک،  بلغارستان و هلند واردات داشتیم اما امروز ما صادر کننده محصولات لبنی هستیم.

وی گفت: علی رغم محدودیت‌های منابع بخصوص در بخش آب در این سال‌ها توجه ویژه ای به مکانیزه کردن تولیدات کشاورزی بخصوص در بخش گلخانه ای شده است.

رضوانی جلال به تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای مکانیزه کردن تولید محصولات کشاورزی و آبیاری در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی در این بحث توجه به گلخانه ها است که مصرف آب را یک دهم کاهش داده و تولید را ۱۰ برابر می کند.

وی به برنامه ریزی توسعه گلخانه ها در سند راهبردی سه ساله استان اشاره کرد و گفت: پیش از سند راهبردی همدان دارای ۱۰۷ هکتار گلخانه بود که با توجه به این سند حداقل ۲۱۰ هکتار دیگر به این میزان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  به شناسایی ۵۴۴ هکتار اراضی مستعد تاسیس مجتمع گلخانه ای در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان ۳۶۰ هکتار قابلیت واگذاری داشته که امروز ۶۸ هکتار آن کلنگ زنی می‌شود.

وی گفت: در این دهه فجر ۶۶ طرح در استان در بخش کشاورزی کلنگ زنی و افتتاح می شود که برای ۴۱۱ نفر اشتغالزایی می کند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=47374
  • دیدگاه‌ها برای کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.