• امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
1
حاشیه‌های مسکن ملی در بهار بدون واگذاری زمین؛

کلنگ‌زنی به‌جای واگذاری

  • کد خبر : 224262
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کلنگ‌زنی به‌جای واگذاری
مراسم واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر بهار جای خود را به مراسم کلنگ‌زنی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ طرح نهضت مسکن ملی شهر بهار پس از سال‌ها در مردادماه امسال در آئین واگذاری زمین‌های مسکن در شهر بهار با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

نکته حائز اهمیت تفاوت عنوان برنامه با خود برنامه بود که در اطلاع‌رسانی عنوان برنامه، از آئین واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن یاد شده بود، اما در عمل با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی آئین کلنگ‌زنی نهضت مسکن ملی بهار انجام شد و هیچ واگذاری به متقاضیان حتی به‌صورت نمادین انجام نشد.

هفته گذشته حجت‌الاسلام رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: ضمن تشکر از مسئولان در مورد دغدغه‌مندی نهضت ملی مسکن باید گفت که آئین واگذاری زمین به متقاضیان باید انجام شود و قبل از آن‌که دولت جدید کاملاً مستقر شود، زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود! چراکه این آئین واگذاری بوده است، نه کلنگ‌زنی! و مردم امیدوار به واگذار شدن زمین‌های خود برای خانه‌دار شدن هستند.

بیش از ۵۰ روز از مراسم کلنگ‌زنی نهضت مسکن ملی شهر بهار می‌گذرد اما فقط این طرح درحد کلنگ‌زنی باقی مانده و قطعه‌بندی و واگذاری زمین به متقاضیان انجام نشده است.

یکی از شهروندان متقاضی زمین در نهضت ملی مسکن که در آن روز بنابر اطلاع رسانی واگذاری زمین به متقاضیان در مراسم حاضر شده بود گفت: بنده تصور کردم که مراسم واگذاری زمین طبق اطلاع‌رسانی‌ها انجام خواهد شد، و در این مراسم حضور یافتم تا از اولین کسانی باشم که حدأقل به‌صورت نمادین واگذاری زمینی را که چندین سال است متقاضی آن هستم را تجربه کنم؛ اما در کمال تعجب با مراسم کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن مواجه شدم.

شنیده‌ها حاکی از آن است‌که زمین نهضت ملی مسکن که در انتهای بلوار معلم شهر بهار به مساحت ۷ هکتار برای این طرح آماده شده است، معارض دارد و یکی از مالکان زمین‌ها نسبت به فروش زمین و مالکیت دولت اعتراض دارد.

یکی از شهروندان گفت: دقایقی پس از مراسم کلنگ‌زنی و اتمام مراسم که مسئولان محل را ترک کرده بودند، فردی که ادعا می‌کرد مالک بخشی از زمین‌ها است در محل حاضر شده و نسبت به تملک زمین‌ها اعتراض داشت.

امید است مسئولان نسبت به واگذاری زمین‌ها به متقاضیان هرچه سریعتر اقدام کنند تا گام موثری در جهت تأمین مسکن متقاضیان برداشته شود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.